مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ساماندهی دلالان و واسطه‌های غیرمجاز هم‌اکنون مهمترین مشکل گردشگری سلامت در این کلانشهر و استان خراسان رضوی به شمار می‌رود.

دکتر محمد اسماعیل خیامی برخورد جدی با دلالان و واسطه‌های غیرمجاز در حوزه گردشگری سلامت را نیازمند هماهنگی و همکاری تمام دستگاههای متولی ذکر کرد و افزود: مشکل عدم ساماندهی واسطه‌ها به عنوان مهم‌ترین چالش گردشگری سلامت با همکاریهای بین‌بخشی در حال برطرف شدن است که در این راستا برای ساماندهی واسطه‌ها دستورالعملی تنظیم و به تایید کمیته گردشگری سلامت استان نیز رسیده است.

وی اضافه کرد: بدین منظور مراحل ابتدایی فرآیند اجرایی که شامل اعلام فراخوان ثبت‌نام در سامانه‌های مربوطه جهت برنامه‌ریزی آموزشی و ساماندهی است انجام شده و سایر مراحل تا اجرای کامل در حال پیگیری است. 

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد سایر چالشهای پیش روی گردشگری سلامت در مشهد را شامل مشکلات اجتماعی و منطقه‌ای در کشورهای هدف گردشگری سلامت، مشکلات ایجاد بازارهای جدید و عدم تجمیع فعالان گردشگری سلامت استان جهت تنظیم و اجرای راهبردهای تبلیغاتی و بازاریابی عنوان کرد.

خیامی به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای تسهیل امور گردشگری سلامت و ساماندهی و توسعه این صنعت نیز اشاره و بیان کرد: تشکیل کمیته استانی گردشگری سلامت، برنامه ریزی و پیگیری جهت تشکیل جامعه حرفه ای گردشگری سلامت، آموزش دست اندرکاران حوزه گردشگری سلامت در بیمارستانها، برنامه ریزی برای تبلیغات و اطلاع رسانی به بیماران و تشکیل کمیته نظارت و برخورد با مراکز و اشخاص متخلف از جمله این اقدامات است.