سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مردم و مسافران نوروزی می توانند لحظه تحویل سال نو را در بقاع متبرکه سپری کنند، گفت: پیش بینی می کنیم امسال بیش از ۲ میلیون نفر لحظه تحویل سال نو خود را در بقاع متبرکه سپری کنند.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز،  حجت الاسلام غلامرضا عادل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عملکرد و دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: حفظ و نگهداری موقوفات و عمل به نیات خیرین از اولویت فعالیت های این سازمان است که به همین منظور امسال ۱۵ هزار و ۴۳۱ پرونده موقوفات برای احقاق حقوق قانونی و عمل به نیات واقفین در محاکم قضایی در دست بررسی است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۷۶۰ پرونده با اولویت ویژه و خاص در دست بررسی است. از مجموع پرونده های موجود ۱۰۰ پرونده در سطح ملی و شاخص در حال رسیدگی و پیگیری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: امسال همچنین ۱۶ هزار و ۵۲۰ سند تک برگ برای موقوفات صادر شده است و ۱۷۰ هزار و ۲۰۰ فقره سند نیز تجدید شده است.

عادل با بیان اینکه سازمان اوقاف همچنین در عرصه های مختلف از قبیل همکاری با شرکت های دانش بنیان، ورود به مسایل اقتصادی، دامپروری، کشاورزی، تولید برق خورشیدی، موضوعات نفتی، آبزی پروری و غیره فعالیت می کند، افزود: هم اکنون در ۱۶ استان در قالب ۱۶ نقطه و در۱۵۲ مکان پنل های خورشیدی نصب و فعال است که ۶ مگاوات برق تولید کرده و برای دست اندرکاران آن کسب درآمد می شود.

وی گفت: از دیگر اقدامات این سازمان ساخت، تکمیل، تجهیز و بازسازی مراکز درمانی است و تاکنون ۱۶۹ بیمارستان، ۴۷۳ درمانگاه، ۵۴۸ مرکز بهداشت و ۴۷ مرکز درمانی به جمع مراکز درمانی کشور افزوده شده است.

عادل با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۲۷ پروژه درمانی در سطح کشور در حال ساخت است، گفت: ۷۱ فقره زمین نیز برای ساخت مراکز درمانی از سوی وافقین و خیرین سطح کشور وقف شده است.

بقاع متبرکه سراسر کشور میزبان زائران تحویل سال نو هستند/ صدور بیش از ۱۶ هزار سند

وی در خصوص اهداء جهیزیه برای زوج های جوان گفت: در سالجاری ۳ هزار و ۳۴۰ فقره جهیزیه به ارزش ۳۲ میلیارد تومان شامل لوازم اولیه و ضروری زندگی مورد نیاز زوج های جوان به آنان اهداء شده است.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص دیگر برنامه های سازمان اوقاف نیز گفت: طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری از دیگر برنامه های این سازمان است که امسال نیز به صورت همزمان و با برنامه‌ریزی جدید برای بهره‌مندی هر چه بیشتر زائران بقاع متبرکه در قالب ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروزی در نظر گرفته شده است.

عادل برپایی محفل‌های قرآنی در این ایام از دیگر برنامه های این سازمان عنوان کرد، افزود: بیش از یکهزار امامزاده میزبان محفل قرآنی است که در ساعات مختلف به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه به اجرای برنامه‌های متنوع در لحظه تحویل سال نو اشاره کرد و گفت: لحظه تحویل سال نو برنامه مناجات خوانی و دعا از دیگر برنامه های برنامه ریزی شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف همچنین در خصوص اجرای طرح قرار دوازدهم بیان داشت: در اجرای طرح قرار دوازدهم که دوازدهم هر ماه در سراسر کشور به انجام می رسد بسته های حمایتی ارزاق میان نیازمندان توزیع می شود.

عادل افزود: احیا و سامان دهی مراکز خیریه درمانی، احیا و ساماندهی مراکز نگهداری ایتام، کمک به افراد آسیب پذیر، کمک به امر ازدواج، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، کمک به دارو و درمان نیازمندان، توزیع بسته‌های تحصیلی، اجرای طرح زائر، طرح شمیم حسینی، حمایت از هیأت‌های شاخص کشور، برپایی مواکب در جریان پیاده روی اربعین و غیره از جمله دیگر فعالیت های این سازمان است.