رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: بیش از ۳۳ هزار نفر از زائران حج تمتع پیش‌رو تا امروز شنبه ۱۸ فروردین معاینه شدند و بیش از ۱۶ هزار پرونده نیز در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، سیدعلی مرعشی اظهار داشت: عمده ترین مشکل امسال مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر کمبود وقت برای معاینات حجاج و ثبت آن در سامانه است.

وی ادامه داد: بعد از شروع معاینات، برخی نکات مثل شرایط نابینایان، دیالیزی‌ها، افراد با وزن بالا و وضعیت دیابتی‌ها، در دستور العمل اجرایی مسکوت مانده بود.

استطاعت جسمی و روانی اطفال و نوزادان برای حج بررسی می‌شود

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: استطاعت جسمی و روانی اطفال و نوزادان توسط مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر بررسی می‌شود و تعیین اینکه آیا حج به کودکان، اطفال و نوزادان واجب است یا خیر بر عهده این سازمان نیست.

۵ اردیبهشت؛ آخرین مهلت دریافت ویزا برای زائران

مرعشی اضافه کرد: مراکز استانی باید با سرعت بیشتری معاینات حجاج ۱۴۰۳ را انجام دهند و ۱۵ شوال (چهارشنبه پنجم اردیبهشت) آخرین مهلت دریافت ویزا برای زائران است و قاعدتا معاینه زائران و تایید استطاعت جسمی‌ باید تا پنجم شوال (یکشنبه ۲۶ فروردین) به پایان برسد که در عمل ۱۰ روز دیگر برای اتمام معاینات مهلت داریم.

وی خاطرنشان کرد: معاینات ۳۳ هزار و ۸۳۸ نفر انجام، پرونده ۱۶ هزار و ۲۲۰ نفر از زائران نیز در حال بررسی است همچنین ۳۰۲ نفر رد شده و ۳۰ هزار ۹۷۲ نفر هنوز تعیین تکلیف نشده اند.

مرعشی افزود: ایلام، کرمانشاه، سمنان بیشترین آمار انجام معاینات و آذربایجان شرقی، کاشان و مرکزی کمترین آمار میزان معاینات را دارند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر در قالب ۶۱۴ کاروان از اواخر اردیبهشت از ۲۱ ایستگاه پروازی سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.