وزیر کشور گفت: باید روی نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها متمرکز شویم تا تصادفات جاده‌ای در سفر و آمار تلفات و مصدومیت کاهش یابد

 به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، احمد وحیدی روز سه شنبه – ٢٩ اسفند- در نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به صورت حضوری و استانداران سراسر کشور به صورت برخط در سالن خلیج فارس در معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، اظهار داشت: نوروز و بهار طبیعت و «سفرهای نوروزی» فرصت طلایی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای کشور است؛ فرصتی برای آشنایی بیشتر مردم با ظرفیت‌های مختلف میراث فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی و فرهنگ‌های اصیل و اقوام در شهرها و روستاها است.

وزیر کشور گفت: از سه سال گذشته با تشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفر در نوروز همه دستگاه‌های اجرایی در خدمت‌رسانی مطلوب به مردم فعال هستند، بسیاری از همکاران ما در این دستگاه‌ها در ایام نوروز تعطیلات ندارند و در کنار خانواده هایشان نیستند تا مردم در شرایط مناسب، آرام و امن سفر کنند؛ جا دارد از همه آنها تشکر کنم.

وحیدی ادامه داد: اولین و مهمترین موضوع سفر در نوروز «ایمنی سفر» است که باید مورد توجه همه، هم مردم و هم اعضای ستاد قرار گیرد. همه باید تلاش کنیم آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای کاهش یابد.

وی تاکید کرد: کاهش تصادفات و تلفات ماموریت اخلاقی و انسانی همه ما و همچنین سیاست ابلاغی رهبر معظم انقلاب و تاکید رییس جمهوری است. البته تدابیری اندیشیده شده است اما با برخی اقدامات مانند توجه به ساعت‌های اوج تصادفات، حدفاصل ٣٠ کیلیومتری نزدیک ورودی شهرها و افزایش نظارت‌ها می‌توان این آمار را کاهش داد. ٧۵ درصد تصادفات، برون‌شهری است.

وحیدی با قدردانی از اورژانس و جمعیت هلال احمر کشور گفت: باید بر روی نقاط حادثه‌خیز متمرکز شویم. معمولا ٧۵ درصد تصادفات، برون‌شهری است اما شهرداری‌ها و راهنمایی و رانندگی باید به تصادفات درون‌شهری هم توجه کنند؛ البته برای نوروز، بالگرد امداد در حوادث جاده‌ای و انتقال مصدومان پیش‌بینی شده است.

وزیر کشور گفت: مساله دوم، امنیت در ایام سفر است. با توجه به حجم سفرها و مدت زمان سفر مردم به استان‌های دیگر، پلیس باید در نوروز، امنیت منازل در شهرها را مورد توجه قرار دهد تا مانع سرقت منازل و اماکن عمومی شود.

وی به تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: هر کدام، آیین و سنت خود را دارد البته مردم مسلمان ما ضمن توجه به فرهنگ و آیین سنتی و باستانی، به هنجارهای فرهنگی ماه مبارک رمضان و روزه‌داری و عفاف و حجاب، توجه به فرهنگ جامعه بومی و محلی در ایام سفر، پایبند هستند،

وحیدی ادامه داد: روز طبیعت با شهادت امیرالمومنین همزمان شده است. باید توجه شود علاوه بر حفظ سنت‌های این روز، شعائر اسلامی و آیین‌های مذهبی هم رعایت شود.