رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: درباره دانشگاه‌های وقفی و دانش‌ بنیان‌های وقفی مکاتباتی با شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته‌ایم و امیدواریم به زودی بتوانیم همانند مدارس، دانشگاه‌های وقفی نیز داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بیش از دو دهه است که تذکر می دهند «العِلمُ سُلطانٌ» علم آموزی را بومی سازی کنید و در کشور رشد دهید. میزان دفاعی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از مسیر رشد علمی دارند ما به توان کمتر هستیم. ایشان دارند اداره می کنند و مختصات مسیر و خط زمانش را طی می کنند. ما به عظمت امام و رهبر انقلاب این مسیر را تا اینجا طی کرده ایم و آینده روشن تر خواهد بود.

وی اظهار کرد: در جایزه البرز، نهاد وقف نهفته است یعنی شخصی کل اموالش را وقف کرده است. من از همه خیرین و صاحبان سرمایه و افرادی که دلشان برای علم، کشور، دین و فرهنگ می سوزد درخواست دارم این وقفنامه را مطالعه کنند. هر سال جوایز البرز با درآمد این موقوفه افزایش می یابد. توان این موقوفه عظیم این امکان را می دهد که از دانشمندان و نخبگان و صاحبان پژوهش ها تجلیل کنیم.
حجت الاسلام خاموشی عنوان کرد: مرحوم البرز راهی را به ما نشان داده که برای جاودانه ماندن باید ایثار کرد و اما وقف در نیتهای مختلف است ما در سازمان اوقاف نیات را به درختواره ۱۳ نیت اصلی تبدیل کردیم. ساختار این گونه می گوید که سازمان اوقاف توانمندتر از هرسال، سال پیش رو را پشت سر خواهد گذاشت در سال گذشته بیش از ۴ همت اجرای نیت کردیم، انشالله امسال بیش از این رقم در اجرای نیت واقفان خیراندیش در عرصه های مختلف عمل کنیم.