سرپرست سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: اعزام زائران حج تمتع خراسان رضوی از ۲۹ اردیبهشت‌ تا ۱۲خرداد صورت می‌گیرد و آغاز عملیات بازگشت زائران خانه خدا نیز از اول تیر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، حجت الاسلام والمسلمین شجاع در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد بیان کرد: سوم اردیبهشت‌ اولین گروه زائران عمره خراسان رضوی پس از ۹ سال تعطیلی عمره از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد با بدرقه مسئولان حج و زیارت؛‌ بعثه مقام معظم رهبری و سایر نهادهای مرتبط فرودگاهی و استانی به سرزمین وحی اعزام شدند و اولین پرواز ۱۳ اردیبهشت به ایران و فرودگاه مشهد بازگشتند.

وی افزود: دومین پرواز نیز با ۲۵۵مسافر ۱۳ اردیبهشت اعزام شدند که هفته آینده به فرودگاه مشهد بازخواهند گشت.

سرپرست سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: سهم خراسان رضوی از این اعزام ۴ کاروان ۸۵ نفره بود که درمجموع ۳۴۰ نفر در قالب ۲ کاروان در سوم اردیبهشت و ۲ کاروان سیزدهم اردیبهشت اعزام شدند.

حجت الاسلام شجاع عنوان کرد: در سال جاری ۹هزار ۳۶۵ زائر در قالب ۶۷ کاروان به حج تمتع اعزام خواهند شد که از این تعداد ۳۲ کاروان با ظرفیت ۴هزار و۴۴۰ زائر در کاروان‌های مدینه بعد و ۳۵ کاروان به ظرفیت ۴هزارو ۹۲۵ زائر در کاروان‌های مدینه قبل ثبت نام شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ۵هزار و ۳۹۰ زائر مشهد در قالب ۳۷ کاروان و ۳هزار و ۹۷۵ زائر شهرستان‌های خراسان رضوی نیز در قالب ۳۰ کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

وی تاکید کرد: در عملیات حج تمتع امسال نیز زائران خراسان‌شمالی طبق سنوات گذشته به همراه زائران استان، از اواخر اردیبهشت از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به سرزمین وحی اعزام خواهند شد و اعزام‌ها از تاریخ ۲۹ اردیبهشت‌ تا ۱۲خرداد و آغاز عملیات بازگشت زائران خانه خدا از اول تیر خواهد بود.