رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین گفت: مبلغان چندزبانه کشورمان با مشارکت مبلغان عراقی حماسه عاشورا و انقلاب اسلامی را برای زائران اربعین به خصوص دانشجویان کشورهای مختلف روایتگری می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، حجت‌الاسلام حمید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: حرکت بزرگ اربعین حسینی به لحاظ حضور اندیشمندان جهان اسلام، اهل قلم و پزوهشگران دینی و مذهبی از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده راویان آموزش دیده و مسلط به زبان مختلف دنیا حماسه عاشورا را بیان می کنند.

وی با تاکید بر اینکه اربعین حسینی فرصت مغتنمی برای تبادل مسایل مختلف با جهان اسلام است، گفت: با توجه به رویکرد و در هم‌تنیدگی دو پدیده بزرگ انقلاب اسلامی و حرکت بزرگ اربعین حسینی باید در قالب روایتگری حماسه عاشورا و انقلاب اسلامی حرکت کرد.

اربعین حرکتی فراتر از عالم خاکی و مادی

رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین حسینی ادامه داد: راویان آموزش‌دیده در قالب زبان‌های فرانسوی، انگلیسی، عربی، اردو و دیگر زبان‌های دنیا در راهپیمایی اربعین در خصوص حماسه عاشورا روایتگری خواهند کرد.

احمدی با بیان اینکه در آیین ملکوتی اربعین همچنین همایش هایی در حوزه تمدن و دیگر مسائل برگزار خواهد شد، گفت: با توجه به حضور بسیاری از دانشجویان کشورهای مختلف در راهپیمایی اربعین برنامه های جداگانه ای نیز برای این قشر از عاشقان سید الشهدا (ع) در نظر گرفته شده است.

احمدی بیان داشت: اربعین حسینی حرکتی اعجازی و پایگاهی فراتر از عالم خاکی و مادی به شمار می رود زیرا که به عالم مقدس دیگری ارتباط دارد که سید الشهدا (ع) نجات بخش آن است.