وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۵۷۰۰ دستگاه آمبولانس در نوروز فعال هستند و ۲۲۰۰ تیم دو نفره به‌عنوان بازرسان بهداشتی به اماکن مختلف از جمله مراکز توزیع و طبخ غذا و مواد غذایی نظارت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، به نقل از ایرنا، جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در محل سالن خلیج فارس معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور تعدادی از وزرا، جمعی از معاونان، نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، تعدادی از استانداران به صورت برخط برگزار شد. معاونان وزرا و نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر نیز گزارش‌های خود را درباره خدمت‌رسانی به گردشگران در نوروز در حضور رئیس‌جمهوری اعلام کردند.

همچنین در این نشست سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، احمد وحیدی وزیر کشور، مهرداد بذرپاش وزیر راه‌ و شهرسازی و بهرام عین‌الهی نیز به ارائه گزارش در حضور رئیس‌جمهوری پرداختند. رئیس‌جمهوری نیز در این نشست درباره اهمیت خدمت‌رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی سخنانی را ایراد کرد.

۵۷۰۰ آمبولانس آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی است/نظارت ۴۴۰۰ بازرس بهداشتی 

نظارت ۲۲۰۰ تیم دو نفره بازرسان وزرات بهداشت

بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست درباره شرایط برگزاری جلسات و هماهنگی خدمات سفر گفت: دستورالعمل‌های مرتبط با نوروز به تمام استان‌ها ابلاغ شده و تا این لحظه از سال، خوشبختانه مشکل خاصی نداشتیم و خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی و گردشگران به شکل مطلوب در حال انجام است.

وی افزود: یکی از نکات مهمی که در طرح نوروزی به آن توجه داریم، تشدید نظارت‌ها است. در همین راستا ۲۲۰۰ تیم دو نفره به‌عنوان ناظران و بازرسان بهداشتی به اماکن مختلف از جمله مراکز توزیع و طبخ غذا و نیز مراکز تولید و توزیع مواد غذایی نظارت می‌کنند.

خدمت رسانی ۳۳۴۵ پایگاه اورژانش و ۵۷۰۰ دستگاه آمبولانس

وزیر بهداشت با بیان اینکه پایگاه های اورژانس خدمات شبانه‌روزی به گردشگران ارائه می‌دهند گفت: نوروز امسال ۳هزار و ۳۴۵ پایگاه اورژانس فعال هستند و در کنار آنها ایستگاه‌های سلامت موقت نوروزی نیز فعال هستند. این در حالی است که ۵۷۰۰ آمبولانس، ۶۱ اتوبوس آمبولانس، ۵۲ دستگاه موتورسیکلت، ۲ فروند هواپیما و ۵۲ فروند بالگرد در طرح نوروزی به خدمت رسانی مشغول هستند.

عین الهی گفت: همچنین در نوروز امسال، ۱۰۰۰ بیمارستان با ظرفیت ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی آماده ارائه خدمات به گردشگران و مسافران نوروزی است؛ همچنین در این ایام ۶۷۰ پایگاه دیالیز و ۱۵۰ مرکز شیمی درمانی فعال است و داروخانه‌ها نیز در این ایام آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.

وزیر بهداشت همچنین از برقراری ۴۰۴ هزار تماس با اورژانس و مراکز بهداشتی و درمانی خبر داد و افزود: در این مدت یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به مراکز خدمانی و بهداشتی مراجعه کرده‌اند و ۷۲۱ هزار مورد بازرسی انجام شده است. ۱۳۸ هزار نفر نیز در مرزهای ورودی کشور غربالگری شدند.