مسافران خانه خدا با توجه به پایان آیین حج در راستای حفظ سلامت خود و نزدیکانشان ضوابط بهداشتی به خصوص پروتکل‌های پیشگیری از کرونا ویروس را رعایت کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در صورت داشتن علایم بیماری مانند عطسه، سرفه، آبریزش بینی، ضعف و بی‌حالی و اسهال و استفراغ به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنید.

کورش ساکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:به همه حاجیان سفارش می‌کنیم از آنجا که برخی از بیماری‌های عفونی ممکن است تا مدت‌ها بدون علامت در بدن انسان باقی بماند و علایمی مانند سرماخوردگی داشته باشند پس از بازگشت حتماً از نظر پزشکی مورد بررسی کامل قرار بگیرند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: حاجیان و خانواده آنها با توجه به شرایط جدید همه‌گیری کووید-۱۹ حتی‌الامکان از برگزاری مراسم تجمعی خودداری کرده و از روبوسی، دست دادن و در آغوش گرفتن دیگران خودداری کنند و دستان خود را به طور مرتب با آب و صابون بشویند.

ساکی با اشاره به اهمیت بهداشت محیط برای پیشگیری از بیماری‌ها، تأکید کرد: خانواده‌ها توجه داشته باشند هنگام استقبال از مسافران خود، از کشتن دام در منزل و معبرهای عمومی خودداری کنند.

‎وی گفت: با توجه به افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا، همچنان به مردم سفارش می‌کنیم که ضوابط بهداشتی همچون فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک را رعایت کرده و برای دریافت دُز یادآور واکسن کرونا به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.