در حال حاضر حدود ۱۹۰ هتل در کلانشهر مشهد در حال کار هستند و بیش از ۹۰ درصد هتل های مشهد در ایام تعطیلات نوروز پیش رو در مدار میزبانی مسافران قرار می گیرند.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، رییس هیات‌ مدیره جامعه حرفه‌ای هتل‌داران خراسان رضوی با بیان این مطلب، گفت: بخشی از این واحدها امسال بعد از حدود ۲ سال تعطیلی موقت، بازگشایی شده‌اند.

امیر سزاوار افزود: همچنین ۵۰ هتل دیگر در حال آماده‌سازی، بازسازی و طی مراحل بازگشایی هستند که تا شب عید حداقل ۳۰ هتل از این شمار در دایره خدمت قرار می‌گیرد.

رییس هیات‌ مدیره جامعه حرفه‌ای هتل‌داران خراسان رضوی گفت: به این ترتیب در ایام تعطیلات نوروز پیش رو حداقل ۲۲۰ هتل یک تا پنج ستاره در حوزه میزبانی و خدمت به مسافران و زائران در مدار فعالیت قرار می گیرند که تقریبا مشابه شمار هتلهای فعال مشهد قبل از شیوع ویروس کروناست.

سزاوار در خصوص آمادگی هتلها برای میزبانی از مسافران افزود: آمادگی هتلها برای خدمت به مسافران از هر جهت بالاست اما افزایش هزینه‌های سفر و تورم موجود در کشور امکان سفر را برای بخشی از مردم مشکل‌ساز کرده و “سفر” را از سبد خانوار بیرون رانده است.

وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ادامه داد: به این ترتیب همه چیز برای میزبانی از مسافران و زائران در مشهد فراهم است اما باید دید استقبال مردم از تعطیلات نوروزی پیش رو چگونه خواهد بود.