مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تاکنون ۴۸۳۴ زائر با ۱۹ پرواز داخلی برای انجام مناسک حج تمتع راهی عربستان شدند.

وحید اسکندری افزود: با توجه به تعامل بسیار خوب هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ایر با سازمان حج و زیارت و با هدف رفاه حال هر چه بیشتر زائران کشورمان، ظرفیت پروازهای اعزامی به عربستان از امروز به ۹ پرواز افزایش خواهد یافت.

به گفته وی، با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته پرواز اعزامی زائران به شهر مدینه تا ۱۲ تیر و جده تا ۲۶ تیرماه جاری ادامه خواهد یافت و در مجموع طول عملیات رفت ۲۲ روز انجام خواهد گرفت.

مدیر کل حوزه ریاست سازمان حج و زیارت در گفت وگو با خبرنگار حج و زیارت ایرنا اظهار داشت: بر همین اساس نخستین پرواز برگشت حجاج به کشورمان نیز ۲۳ تیرماه از فرودگاه جده و ۲۷ تیرماه جاری از فرودگاه مدینه به ایران آغاز خواهد شد.

اسکندری با تاکید بر اینکه الحمدالله حال تمامی زائران اعزامی به عربستان خوب گزارش شده، خاطر نشان کرد: آخرین پرواز برگشت حجاج نیز در جمعه ۲۹ ذی الحجه برابر با ۶ مرداد ماه جاری انجام خواهد شد.

به گفته مسئوالان سازمان حج و زیارت با هدف جلوگیری از گسترش ویروس کرونا سهمیه اعزام زائران کشورهای مختلف کاهش یافته و از این میان سهم ایران به ۳۹ هزار و ۶۳۰ نفر رسیده است.