سخنگوی وزارت امور خارجه وجود زیرساخت سیاسی در پی تاخیر پیش آمده برای عزیمت عمره گزاران ایرانی به عربستان را رد کرد و گفت که گفت‌وگوها برای رفع مشکلات فنی عمره مفرده در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز،

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی درباره پروازهای عمره مفرده گفت:‌ مقامات ذیربط ایران هم مسؤولان حج و زیارت و هم مسؤولان وزارت راه و هواپیمای کشوری اطلاع رسانی کردند. این صرفا یک مشکل تکنیکی و فنی بین دو طرف است و و هیچ زیرساخت سیاسی در این وضعیت وجود ندارد.

وی اضافه کرد: توافق ایران و عربستان برای انجام عمره مفرده عمره گزاران ایرانی الحمدالله با جزییات و توافق طرفین شکل گرفت. توافق برای انجام عمره عمره گزاران ایرانی هست و طرف عربستان سعودی خودش را کاملا متعهد می‌داند و وجود زیرساخت سیاسی در خصوص تاخیر پیش آمده برای عزیمت عمره‌گزاران ایرانی به عربستان را نفی می‌کنیم.

به گزارش فارس، کنعانی ادامه داد: گفت‌وگوها برای رفع مشکلات فنی در حال انجام است. رئیس سازمان حج و زیارت به همراه تیم کارشناسی ایران اکنون در عربستان به سر می‌برند و با مذاکرات انجام شده خوشبین هستیم بزودی این مانع فنی و تکنیکی برطرف و شاهد آغاز پرواز شرکت‌های ایرانی به سمت عربستان باشیم.