معاون امور حقوقی و مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود گردشگری کودک را نهادینه کنیم.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، جواد واحدی در حاشیه دومین روز نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری استان البرز اظهار داشت: این نمایشگاه هر ساله در محل نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که تمایز امسال نسبت به سال قبل این نمایشگاه علاوه بر گردشگری، بحث صنایع دستی را به آن افزوده و میراث را در آن پر رنگ تر کردیم، افزود: امسال بدون اجاره بها و هزینه، غرفه‌ها را در اختیار مردم قرار دادیم تا صنایع دستی خود را به کل کشور عرضه کنند.

معاون پارلمانی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی کشور با بیان اینکه این نمایشگاه دارای انسجام بسیار خوبی است، گفت: استان البرز نسبت به استان‌های دیگر تمایز فراوانی دارد زیرا دارای قدمت و گذشته طولانی است.

واحدی با اشاره به اینکه طراحی در حوزه توریست کشاورزی در غرفه استان البرز یکی از آن مزیت‌ها است که این استان دارای پتانسیل آن است، عنوان کرد: یکی از فصولی که در خانواده‌ها و جامعه نیاز است گردشگری کودک است و باید در خانواده‌ها نهادینه شود.

وی با بیان اینکه کودکان ما در فضاهای آپارتمان نشینی و فضای مجازی غرق هستند و نیاز به گردشگری کودک در آنها بسیار زیاد است، تصریح کرد: کودکان امروز آینده سازان فردا هستند و باید به گردشگری کودک در جامعه و خانواده‌ها نگاه ویژه ای داشته باشیم تا بتوانیم کودکان سر حال و سلامت تری در جامعه و فردای کشور داشته باشیم.

به گزارش مهر،معاون پارلمانی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی کشور با اشاره به اینکه هنرهای دستی استان البرز در بحث گلیم و فرش بسیار توانا عمل کرده‌اند که در آینده نزدیک به سمت برندسازی این هنر که یکی از سیاست‌های این اداره کل محسوب می‌شود در دستور کار قرار بگیرد، افزود: با این کار بازار هدف در کشور و کشورهای دیگر برای این هنر جا نمایی می‌شود و اقتصاد صنایع دستی ما رونق پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه استان البرز در حوزه فرودگاهی پیشرفت بسیار چشم گیری داشته است، بیان کرد: در دنیا فرودگاه یکی از عوامل اصلی جذب گردشگر است که زیر ساخت گردشگری خود وجود فرودگاه است که الحمدالله استان البرز این زیر ساخت را دارد و اگر ما بتوانیم آن را گسترش دهیم و به استان‌های دیگر خدمات ارائه دهیم و البرز الگوی استان‌های دیگر در این حوزه در بحث جذب توریست شود می‌تواند بازوی بسیار قوی در حوزه میراث و جذب گردشگر و سرمایه گذار باشد.