رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سرفصل‌های جدیدی در سنت حسنه وقف با بحث «وقف پول» باز شده است که سبب سهیم شدن تمامی اقشار مردم در وقف می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی در نشست هم اندیشی و دیدار سرگروه های تبلیغی این سازمان که در محل امام زاده صالح (ع) برگزار شد، با اشاره بر لزوم تأثیرگذاری بقاع متبرکه در جغرافیای اجتماعی و فرهنگی کشور افزود: کارکرد اوقاف، مهمترین مبلغ وقف جدید است.

وی با تاکید بر اینکه کارکرد اوقاف مهمترین مبلغ وقف جدید است، اظهار داشت: به عنوان مثال اگر بیمارستان یا یتیم‌ خانه‌ موقوفه‌ای به هر دلیل دچار مشکل یا خراب شود یا ساماندهی مناسبی نداشته باشد، بدترین دفاع از وقف است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه پرقوت شدن کار مبلغان باعث افزایش اعتماد مردم به وقف می‌شود، تصریح کرد: در این ارتباط هر امامزاده و بقعه متبرکه باید طرح و برنامه خاص خود را داشته باشد.

خاموشی با اشاره به آیه ۸ سوره تغابن (فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَالنُّورِ الَّذِی أَنْزَلْنَا ۚ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرٌ)، یادآور شد: شما خبرگان امر تبلیغ و ابلاغ پیام وحی هستید؛ متن قرآن را زیاد در فعالیت‌هایتان بیاورید؛ بهره گرفتن از قرآن کریم این است که ابتدا خودمان قرآنی باشیم؛ اگر این اتفاق رخ دهد، زمانیکه یک حرف بزنید، صدها نتیجه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه در امامزادگان ظرفیت اهل‌ بیت (ع) را داریم و در کنار آن انس مردم با قرآن نیز قابل توجه است؛ از مبلغین تقاضای تفسیر قرآن و راه‌اندازی کرسی تفسیر را نیز داریم.