نخستین پرواز بازگشت حجاج ایرانی به کشور بیست‌وسوم تیرماه جاری راس ساعت ۰۸/۱۰ صبح از فرودگاه جده به مقصد فرودگاه امام خمینی(ره) انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز،  هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (ایران ایر) صبح بیست و سوم تیرماه جاری با ظرفیت ۲۶۰ نفر فرودگاه جده را به مقصد ایران ترک خواهد کرد.

بر همین اساس کاروان شماره ۱۷۱۴۷ با پرواز شماره ۱۶۰۱ راس ساعت هشت و ۱۰ دقیقه صبح خاک عربستان را ترک و جمعی از حجاج کشورمان را پس از یک ماه عبادات و راز و نیاز به درگاه خداوند منان و انجام مناسک حج تمتع  راس ساعت ۱۳ وارد فرودگاه امام (ره) خواهند شد.

زائران ایرانی پس از دو سال وقفه که به لحاظ جلوگیری از شیوع بیماری کرونا سفر به حج متوقف شده بود در حالی راهی عربستان شدند که مسئولان وزارت حج این کشور با هدف کنترل و عدم گسترش کرونا سهمیه اعزام زائران تمامی کشورهای اسلامی را از ۲ میلیون ۵۰۰ هزار زائر به یک میلیون کاهش داده و شرایط خاصی اعلام کرده اند.

به گفته مسئولان سازمان حج و زیارت کشور، سال جاری، ۳۹ هزار و ۶۳۰ زائر هموطن با پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی (ایران ایر) برای انجام مناسک حج ابراهیمی راهی مکه و مدینه می‌شوند. زائران بیت الله الحرام طبق برنامه قبلی از ۲۲ خردادماه ۱۴۰۱ از ۱۹ ایستگاه پروازی شهرهای مختلف ایران در حال عزیمت به سرزمین وحی هستند که روزهای آخر خود را سپری می کند.

  • منبع خبر : ایرنا