متوسط اقامت هر زائر در مشهد سه تا پنج روز است که دستکم ۲ ساعت در روز را در حرم مطهر رضوی هستند، بنابراین باید برای بقیه ساعات حضور آنها در مشهد برنامه‌ریزی شود.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: سالانه دستکم ۳۰ میلیون نفر زائر به مشهد مقدس سفر می‌کنند.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد افزود: در شرایطی هستیم که سخت افزار و نرم افزار خدمت به زائر به سرعت در حال توسعه، تغییر و تحول است، لذا ما باید بتوانیم در این تغییرات، مسوولیت خود را در سهمی که به نفع زائر و معارف رضوی است به خوبی ایفا کنیم.

معاون زیارت استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه زائر و زیارت موضوع حیاتی مشهد است، بیان کرد: اگر زائر نباشد کارهای این شهر متوقف می‌شود، چنانکه عدم حضور مسافران که به خاطر شیوع کرونا رخ داد و مشکلاتی که در کسب و کار و اشتغال پیش آمد نشانگر این موضوع است.

وی اظهار داشت: اوقات زائر در جاهایی تکمیل می‌شود که مرتبط با زیارت نیست و یا متضاد با آن است. همه اینها به این موضوع اصلی برمی‌گردد که آیا مجموعه غنای محتوایی و معارفی ما به گونه‌ای نیست که نیاز زائران را در همه ابعاد بتوانیم تکمیل کنیم؟ غنای محتوایی برنامه‌های ما باید به گونه‌ای انجام شود که با موضوع اصلی سفر که زیارت است، منسجم باشد.