مدیرکل امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، لغو روادید ۳۳ کشور را اقدامی موثر در مقابله با ایران‌هراسی دانست.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، محمد کریمی در حاشیه نمایشگاه رسانه‌های ایران درباره مقابله با سیاست ایران‌هراسی و توسعه گردشگری اظهار داشت: در کنار همه اقداماتی که در دو سال اخیر در دولت سیزدهم برای توسعه گردشگری صورت گرفته است، لغو روادید برای ورود شهروندان۳۳ کشور به ایران، از تصمیم‌های شجاعانه دولت و همکاری و تعامل و همکاری نزدیک وزارت خارجه و وزارت میراث فرهنگی بود.

وی همچنین به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران و جشنواره بین‌المللی صنایع دستی فجر سرو سیمین در دو هفته اخیر اشاره کرد و افزود: برای نمایشگاه گردشگری تهران فعالان این صنعت از یازده کشور جهان به تهران آمدند، دبیرکل گردشگری ملل متحد در افتتاحیه رسمی این رویداد سخنرانی کرد، اینها برای جهان پیام روشنی دارد؛ همچنین هنرمندان صنایع‌دستی از ۱۲ کشور در رویداد «سرو سیمین ۸» حضور داشتند که اتفاق مهمی بود. آثار متنوع، متعدد و جذابی از صنایع دستی از استان‌ها و کشورهای مختلف در این جشنواره عرضه شد. اینها در بخش دیپلماسی فرهنگی، توسعه روابط بین‌الملل و توسعه بازار صنایع دستی بسیار موثر است.

کریمی درباره لایحه شرح وظایف، خدمات وزارت میراث‌فرهنگی در مجلس شورای اسلامی، گفت: با تشکیل وزارت میراث فرهنگی در سال ۱۳۹۸ حسب قانون کارگروه ویژه تشکیل شد تا پیش‌نویس لایحه اهداف، شرح وظایف و حدود و ثغور ساختار وزارتخانه را تعیین کند؛ این لایحه در دولت قبل، تقریبا دو سالی معطل ماند و در این دولت با عنایت و تلاشی که شخص وزیر میراث فرهنگی در دوست سیزدهم انجام داد، پیش‌نویس در جلسات مختلفی در حوزه مختلف دولت بررسی و جمع‌بندی و تدوین نهایی انجام شد، لایحه در بهمن سال گذشته به مجلس تقدیم و در فروردین امسال اعلام وصول شد.

  • منبع خبر : ایرنا