سرپرست معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: طرح قرار زیارت در راستای تسهیل در امر زیارت مضجع شریف رضوی برای شهروندان مشهدی به ویژه برای سالمندان و کم توانان جسمی اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، سید جلیل بامشکی با بیان این خبر اظهار کرد: در این طرح مساجدی که درخواست اتوبوس برای زیارت اهالی محله خود را داشته باشند، درخواستشان را به معاونت گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ارائه می‌دهند.

وی ضمن اشاره به مشارکت سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد در این طرح، ادامه داد: پس از درخواست مساجد، سازمان فرهنگی نیز از سازمان اتوبوس رانی درخواست اتوبوس کرده و در اختیار مساجد قرار می‌دهد.

سرپرست معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: در این طرح اتوبوس در مدت خاصی در اختیار مسجد قرار می‌گیرد و شهروندان هزینه رفت و برگشت اتوبوس را پرداخت می‌کنند؛ همچنین اتوبوس‌های فعال در این طرح شهروندان را از مقابل مسجد به حرم مطهر رضوی می‌برند و پس از انجام زیارت، اتوبوس به مسجد باز می‌گردد.

بامشکی ضمن اشاره به اجرای این طرح در روز‌های شنبه تا پنجشنبه هر هفته، تصریح کرد: اکنون برای اجرای طرح در روز‌های شنبه تا سه شنبه ۱۰ دستگاه و در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه ۱۵ دستگاه اتوبوس اختصاص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح افراد سالمند یا کم توان جسمی در همه محلات شهر مشهد، به ویژه در محلات حاشیه شهر به پابوسی امام مهربانی ها مشرف می‌شوند، گفت: در نظر داریم تا به مناسبت دهه کرامت این خدمت‌رسانی به شهروندان افزایش بیشتری پیدا کند.