قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های متعددی که در اختیار دارد، شرایط زیارت آسان را برای زائران غیرایرانی از جمله زائران پاکستانی فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، مالک رحمتی در دیدار با نائب رویس مجلس ملی پاکستان اظهار کرد: زائرسرای بزرگ احداث شده در مرز میرجاوه برای میزبانی از زائران پاکستانی، نمونه بارز اقدامات و خدمات آستان قدس رضوی برای تسهیل شرایط زیارت این زائران عزیز است که روزانه بیش از صدها زائر در بدو ورود به ایران در این مجتمع حضور یافته و ضمن تکریم، از خدمات رفاهی آن بهره‌ می‌برند.

رحمتی با بیان اینکه هر ساله زائران بسیاری از کشور پاکستان برای زیارت مضجع منور امام رضا(ع) به مشهد سفر می‌کنند، گفت: تسهیل زیارت و کاهش هزینه‌های تشرف برای مسلمانان و شیعیان پاکستان از سوی دولت این کشور، امری ضروری است و آستان قدس رضوی نیز برای تحقق این امر مهم، آماده همکاری با دولت این کشور است.

اختصاص رواق کوثر به اجرای برنامه‌های زیارتی اردو زبانان

وی به دیگر خدمات آستان قدس رضوی برای زائران پاکستانی اشاره و خاطرنشان کرد: به همت مدیریت عالی حرم مطهر رضوی، رواق کوثر حرم مطهر با هدف بهره‌مندی زائران پاکستانی از ویژه برنامه‌های فرهنگی به زبان اردو برای استفاده کاروان‌های زائران این کشور اختصاص یافته است تا به صورت مستقل با برگزاری ویژه برنامه‌های مذهبی و فرهنگی، تشرفی دل‌نشین و زیارتی کامل‌تر داشته باشند.

قاسم خان سوری، نائب رئیس مجلس ملی پاکستان نیز در این دیدار بر توسعه همکاری‌ها با آستان قدس رضوی در حوزه‌های مذهبی، علمی و پژوهشی و تلاش برای تسهیل شرایط زیارت زائران پاکستانی تأکید کرد.

وی همچنین مقابله جوامع اسلامی با اسلام هراسی در منطقه، از طریق تقویت اتحاد و وحدت میان جوامع اسلامی را ضروری برشمرد.