استاندار خراسان رضوی گفت: بر ایجاد یک زیارت آسان و سریع تاکید داریم و معتقدیم که اگر در این مسیر گام برداریم، سایر عرصه‌ها نیز رونق پیدا خواهد کرد.

یعقوبعلی نظری با اشاره به اینکه بزرگترین افتخار ما خدمت به زائر امام رضا(ع) است، اظهار کرد: هیچکس حاضر نیست این مدال افتخار را با عنوان دیگری عوض کند؛ لذا فلسفه فعالیت مسئولان در این استان همین موضوع است. وجود امام رضا(ع) به عنوان یک منبع پر فیض در تمام عرصه‌ها قابل استفاده است که وسیله این استفاده با زیارت محقق می‌شود.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم به اشکال مختلف زمینه زیارت را به صورت کمی و کیفی فراهم کنیم، در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، روانی و اقتصادی مشهد یک اثربخشی ایجاد کرده‌ایم. آنچه امروز در دستور کار استان قرار دارد، بهره‌برداری از ظرفیت معنوی زیارت است.  

استاندار خراسان رضوی با اشاره به تاثیر و برکات حضور زائران بر اقتصاد مشهد خاطرنشان کرد: به اعتقاد ما زیارت یک عامل جهش‌دهنده در ابعاد اقتصادی مشهد است. زیارت آسان با هر وسیله‌ای از جمله رادیو و تلویزیون به لحاظ کیفی و از راه دور محقق خواهد شد و توسعه این موضوع به عنوان مهم‌ترین رویکرد استان در تمام عرصه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

نظری با بیان اینکه زیارت باید در متن و بطن زندگی مردم موضوعیت پیدا کند، عنوان کرد: آمادگی داریم به کمک رادیو و تلویزیون زیارت را در متن و بطن زندگی روزمره مردم جای دهیم. می‌خواهیم هر کسی از راه دور با هر ابزاری که در اختیار دارد با امام(ع) ارتباط برقرار کند. در واقع از این طریق زیارت در زندگی روزمره مردم رسوخ پیدا کرده و مردم ارتباط‌ مستمری با امام رضا(ع) خواهند داشت.

وی تاکید کرد: قطعا پوشش‌های رادیویی می‌تواند کیفیت زیارت را برای زائرانی که به لحاظ فیزیکی در حال نزدیک شدن به مشهد هستند، ارتقا دهد؛ لذا از این طریق می‌توان موضوع زیارت زائران از مبدا تا مبدا را بیشتر مورد توجه قرار داد.