معاون هماهنگ‌کننده امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: راه‌اندازی کاروان راهیان نور یک نوع فناوری فرهنگی و در خدمت توسعه ایثار و شهادت است.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در جلسه شورای هماهنگی حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: با وجود این‌که در کشورهای اسلامی اینگونه برنامه‌ریزی شده تا مسئله جهاد و شهادت در فرهنگ و آموزش آنان حذف شود اما نباید اجازه دهیم دفاع مقدس به‌عنوان یک حادثه معجزه‌گونه ضعیف شود.

معاون هماهنگ‌کننده امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: توجه به دفاع مقدس نوعی حق‌شناسی است تا نسبت به هویت خود شناخت پیدا کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه انگیزه‌های تضعیف کننده پیرامون جهاد در داخل کشور نیز استمرار دارد، ما باید در مقابل نقشه‌های دشمن حرف و طرح داشته باشیم و این در حالی است که اکنون در قالب برخی خرده سیاست‌های فرهنگی، خط حذف معارف دفاع مقدس در کشور دیده می‌شود.

گنابادی‌نژاد بیان کرد: باید متناسب با مناسبت‌های دفاع مقدس و عملیات‌های دوران جنگ، بیانات و رهنمودهای رهبر انقلاب در دستور کار امور فرهنگی قرار گیرد، همچنین رسانه‌ها و به خصوص صداوسیمای استان ضمن افزایش برنامه‌های دفاع مقدس در تهیه برنامه‌ها با بنیاد حفظ آثار هم‌اندیشی کنند.

وی خواستار همکاری دستگاه‌های فعال در حوزه حمل و نقل برای اعزام متقاضیان کاروان‌های راهیان نور خراسان رضوی شد و اضافه کرد: راه‌اندازی کاروان راهیان نور یک نوع فناوری فرهنگی و در خدمت توسعه ایثار و شهادت است که موجب تحول در نگرش جوانان می‌شود.

  • منبع خبر : مهر