معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: توجه دولت به مقوله زیارت جدی است و فعالیت کارگروه آن در دولت سیزدهم با اهتمام ملی و حمایت مسوولان در حوزه‌های مختلف همراه شده است.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد افزود: اکنون شاهد آن هستیم که از رییس‌جمهور تا سایر مسوولان نظام پای کار زیارت هستند.

وی بیان کرد: تشکیل کارگروه ملی زیارت برکات بسیاری و از جمله تامین زیرساختهای لازم در امر زیارت را به دنبال دارد و مصوبات آن در سطح مصوبات هیات وزیران است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه سه فرصت زیارتی در سطح ملی وجود دارد؛ افزود: شورای عالی حج با مسوولیت سازمان حج و زیارت و همچنین بعثه مقام معظم رهبری در خصوص مسائل مربوط به حج برنامه ریزی لازم را بر عهده دارند؛ همچنین ستاد مرکزی اربعین نیز با مسوولیت وزیر کشور و وزراتخانه تحت امر وی در خصوص انجام زیارت اربعین حسینی (ع) برنامه ریزی های لازم را انجام می دهند.

وی اظهار داشت: کارگروه ملی زیارت به دنبال ایجاد شرایط زیارتی آسان، ایمن و ارزان در شهرهای زیارتی کشور و از همه مهمتر، شهر مشهد و زیارت حضرت رضا(ع) و بارگاه منور رضوی است و ایجاد سایر فرصت های زیارتی از جمله وظایف این کارگروه است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد ادامه داد: در دولت سیزدهم تاکنون چهار نشست کارگروه ملی زیارت را شاهد بوده ایم که سه جلسه آن در سطح کارگروه و یک مورد آن نیز در سطح قرارگاه تشکیل شده است.

وی در خصوص مصوبات این کارگروه تصریح کرد: برخی از مصوبات موضوعی، مصداقی و موقتی است و برخی از مصوبات نیز به صورت دائمی به تصویب رسیده است تا شرایط خدمت رسانی به زائران به خوبی فراهم شود.

معاون زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: در نگاه کلان و آینده نگر، با ایجاد هم افزایی بین نهادهای مختلف در موضوع زیارت، فرصت های بسیاری با نگاه تمدنی و اسلام ناب محمدی شکل خواهد گرفت.

ریاست کارگروه ملی زیارت بر عهده شخص رییس جمهور قرار دارد و وزیران راه و شهرسازی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، امور خارجه، وزارت کشور، وزارت اطلاعات، آموزش و پرورش، روسای سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، استانداران خراسان رضوی، قم و فارس و تولیت‌های آستان‌های قدس رضوی، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد ابن موسی کاظم (ع) اعضای این کارگروه هستند.کارگروه ملی زیارت در دولت های گذشته فعالیت چندانی ندارد. 

  • منبع خبر : ایرنا