استاندار خراسان رضوی گفت: دولت از طرح های توسعه حمل و نقل شهری بویژه خطوط ریلی حمایت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز،یعقوبعلی نظری روز سه‌شنبه طی بازدید از خط دوم قطارشهری مشهد در جمع خبرنگاران افزود: حمل و نقل شهری در مشهد از موضوعات مهم و جدی است.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه و بهره برداری از خطوط قطارشهری ادامه داد: چهار خط ریلی در مشهد وجود دارد که خطوط یک و ٢ آن فعال است و خطوط سه و چهار آن نیز در دست ساخت است.

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به زائرپذیری مشهد باید تصمیمات کارساز در حوزه حمل و نقل شهری اخذ شود تا در آینده با مشکل کمتری مواجه شویم و بازدید امروز نیز در این راستاست.

وی افزود: از همه دستگاه های اجرایی بویژه شورای شهر و مدیریت شهری مشهد برای خدمت‌رسانی به مردم حمایت می‌کنیم.

نظری صبح امروز باحضور در ایستگاه طبرسی خط دوم قطارشهری مشهد و طی مسیر با قطارشهری در جریان خدمت‌رسانی قطارشهری به مردم قرار گرفت.

هم اکنون خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۲۳.۵ کیلومتر از فرودگاه این شهر تا وکیل آباد روزانه بطور میانگین ۱۳۰ هزار نفر را در این مسیر جابه‌جا می‌کند.
خط دوم قطارشهری مشهد نیز جابه‌جایی شهروندان را در مسیر ۱۴.۵ کیلومتری از منطقه رضاشهر تا طبرسی شمالی این کلانشهر انجام می‌دهد.

حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده و تا کنون ۱۸ کیلومتر از این مسیر حفاری شده است.
عملیات اجرایی خط چهارم این قطارشهری هم به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی مشهد با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه ۱۳۹۸ آغاز شد.

  • منبع خبر : ایرنا