شهردار مشهد از هنرمندان دعوت کرد تا به مشهد سفر کرده و از نزدیک با ظرفیت‌های فرهنگی و هنری مشهد آشنا شوند.

محمدرضا کلائی شامگاه پنج‌شنبه، ۹ بهمن ماه، در اختتامیه نمایشگاه بین‌المللی خوش‌نویسی «رقص قلم؛ در جاده ابرشیم» که در بازار بزرگ ایران برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه خوش‌نویسی رقص قلم اتفاق بزرگی در حوزه تمدن و فرهنگ بود که طی هفته گذشته در مشهد و اکنون در تهران شاهد آن بودیم.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های خوش‌نویسی به عنوان هنری تاثیرگذار اهمیت ابزار به اندازه هدف برای پیام‌رسانی است، به گونه‌ای که فرم به اندازه محتوا برای هنرمند اهمیت دارد.

شهردار مشهد با بیان اینکه «اگر می‌خواهیم پیام ما دچار بازنگری شود، باید ابزارها و فرم پیام‌رسانی را مورد بازنگری قرار دهیم»، تصریح کرد: معتقدم اگر دنبال جهانی‌شدن هستیم مهم‌ترین رمز آن تعالی فرم و ابزار پیام‌رسانی به جهانیان است که با برگزاری این نمایشگاه در هفته گذشته این فرضیه تایید شد.

وی با اشاره به اینکه «تعالی فرم و قالب ما را از هر مسیری به جهانی شدن نزدیک‌تر می‌کند»، خاطرنشان کرد: پیامی که از فرهنگی آزاده است می‌تواند مانند قاره‌پیما جهانی عمل کند و برای تحقق این هدف به شدت نیازمند تمرکز روی ابزار هستیم.

کلائی اضافه کرد: معتقدم اگر پیامی به اندازه لازم تکثیر نشود باید در ابزار و فرم ارائه فن، تجدید نظر کرد.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، شهردار مشهد همچنین از هنرمندان خوش‌نویس شرکت کننده در این نمایشگاه دعوت کرد تا سفری به مشهد داشته باشند و از نزدیک با ظرفیت‌های فرهنگی و هنری مشهد آشنا شوند. وی در این راستا به قید قرعه هزینه سفر تعدادی از هنرمندان ایرانی و خارجی به مشهد را پذیرفت.

به گزارش ایسنا، نخستین نمایشگاه بین‌المللی راه ابریشم با عنوان «رقص قلم» به عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه خوشنویسی جهان یکم تا نهم بهمن ماه در شهرهای مشهد و تهران برگزار ‌شد. همچنین امکان بازدید آثار در نمایشگاهی مجازی به آدرس www.gallery.irunesco.org وجود دارد.

  • منبع خبر : ایسنا