بیش از ۵ هزار نفر خادم رضوی در عراق به زائران اربعین خدمت رسانی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی گفت: بیش از ۵ هزار نفر از خدام رضوی برای تسهیل در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در ۶۸ موکب آستان قدس رضوی در داخل و خارج از کشور مستقر می‌شوند.

محمد حسین استادآقا افزود: ۱۸ موکب از این تعداد در بیش از ۱۱ نقطه در مرز‌های شرقی و غربی کشور برای پذیرایی از زائران ایرانی و غیر ایرانی اربعین سیدالشهدا (ع)، موکب برپا می‌شود.

وی گفت: این موکب‌ها در مرز‌های میرجاوه و ریمدان سیستان و بلوچستان، دوغارون خراسان رضوی، آستارا در استان گیلان، بیله‌سوار استان اردبیل، تمرچین آذربایجان غربی، خسروی کرمانشاه، شلمچه و چذابه خوزستان، مهران در ایلام و باشماک در کردستان با هدف تسهیل در خدمت‌رسانی به زائران ایرانی و غیرایرانی همچون زائران افغانستانی و پاکستانی برپا خواهد شد و در این مواکب خدمات اسکان، اطعام و آب معدنی ارائه می‌شود.

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی گفت: در مواکب مستقر در این مرز‌ها حدوددومیلیون وعده غذا طبخ و بین زائران توزیع خواهد شد.
استاد آقا افزود: علاوه بر مواکب مستقر در مرز‌های کشور، با تاکید تولیت آستان قدس رضوی برای حمایت و پشتیبانی بنیاد کرامت از موکب‌های مردمی، برای بیش از ۵۰ موکبی که از مشهد مقدس در کربلا، سامرا، کاظمین، نجف و مسیر نجف به کربلا مستقر می‌شود نیز خدمات گسترده‌ای از جمله تامین ۱۰۰ تن برنج، ۷ تن گوشت گرم، یک میلیون و ۵۰۰ هزار بطری آب معدنی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: این مواکب روزانه در سه وعده اقدام به طبخ و توزیع غذا و تامین آب آشامیدنی مورد نیاز زائران خواهند کرد؛ در مواکب مستقر در کشور عراق نیز سه میلیون و ۵۰۰ هزار وعده غذا میان زائران و دلدادگان به اهل بیت (ع) توزیع خواهد شد.

تداوم خدمت رسانی موکب کربلا تا ۲۵ صفر
مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی گفت: موکب امام رضا (ع) مستقر در کربلای معلی تا ۵ روز بعد از اربعین حسینی مصادف با ۲۵ صفر برای خدمت رسانی به زائران ایرانی فعال است تا زائران حین برگشت به کشور، برای تامین غذا و آب با مشکلی مواجهه نشوند.

استقرار ۴ اتوبوس بیمارستانی
استاد آقا افزود: آستان قدس رضوی برای ارائه خدمات درمانی اضطراری هم ۴ اتوبوس بیمارستانی برای ارائه خدمات سلامت و درمان در موکب مهران، مستقر کرذه است.

موکب‌داران عراقی تجلیل می‌شوند
وی گفت: جمعی از خدام حرم مطهر امام رضا (ع) با هدف تجلیل از ۵۰۰ موکب خدمت رسان عراقی به زائران اربعین با سفر به کشور عراق و اهدای هدایای متبرک رضوی همچون پرچم عزای امام حسین (ع) منقش به احادیثی از امام رضا (ع)، تابلو فرش و اقلام متبرک که با شعار «حب الحسین یجمعنا» مزین شده است ازاین موکبداران تجلیل می‌کنند.

  • منبع خبر : صدا و سیما