عضو فقهای شورای نگهبان گفت: حادثه اخیر در حرم امام رضا(ع) موجب شد بار دیگر فضای حق طلبی، فداکاری، مظلومیت و خدمتگزاری روحانیت در جامعه برجسته شود.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، آیت الله سید احمد حسینی خراسانی، در مراسم بزرگداشت شهیدان حجج اسلام اصلانی و دارایی در حرم مطهر رضوی افزود: وقوع حادثه تروریستی حرم رضوی نشانه ضعف و درماندگی دشمنان اسلام است.

وی با بیان این که با وقوع این حادثه، روحیه شهادت طلبی در جامعه احیا شد ادامه داد: دشمنان فکر می‌کردند که با این اقدامات ددمنشانه می‌توانند مردم انقلابی را دلسرد کنند غافل از این که مردم شریف ایران تحت تاثیر فرهنگ علوی و فاطمی شهادت را مایه کرامت و بزرگ‌ترین افتخار خود می‌دانند.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: حادثه تروریستی حرم در عین تلخ بودن یک پیام مهم دارد و آن این است که دشمنان هنوز به درستی اسلام را نشناخته‌اند و اگر نه می‌دانستند این اقدامات مردم مسلمان را در ادامه راه دفاع از آرمان‌های انقلاب مصمم‌تر می‌کند.

حسینی خراسانی افزود: مرگ انواع مختلفی دارد ولی از منظر آیات و روایات اسلامی با کرامت‌ترین و باارزش‌ترین نوع مرگ کشته شدن در راه خدا و شهادت است که یک کرامت است که خداوند به هرکه بخواهد عطا می‌کند.

وی اضافه کرد:طی ماه رمضان که ماه قرائت قرآن و ماه حرکت به سوی قله‌های رفیع انسانی است اولیاء الهی در کنار آرزوی زیارت خانه خدا و حرم مطهر رسول الله(ص) توفیق شهادت را از درگاه خداوند باری تعالی طلب می‌کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: با مرور زندگی شهیدان اصلانی و دارایی در می‌یابیم که این ۲ شهید بزرگوار همواره در زمینه تحقق فرمان رهبر انقلاب در خصوص جهاد تبیین فعالیت می‌کردند و در این راه از نثار جان خود نیز ابایی نداشتند و جز خدمت به مردم آن هم در محروم‌ترین مناطق کاری نکردند و شهادت در راه خدا بهترین پاداش برای آنها بود.

یک تروریست تکفیری روز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا(ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرده و آنان را به شدت مجروح کرد.

هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفته بودند از فعالان جهادی و فرهنگی در مناطق حاشیه ای شهر مشهد بودند.

به دنبال این اقدام تروریستی حجت الاسلام محمد اصلانی که برادر ۲ شهید بود در همان لحظات اولیه به برادران شهیدش پیوست و حجج اسلام پاکدامن و دارایی پس از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفته و در بخش مراقبتهای ویژه بستری شدند که سرانجام حجت الاسلام دارایی نیز عصر پنجشنبه هفته قبل، بر اثر جراحات و صدمات وارده به لقای معبود شتافت، اما به گفته پزشکان معالج حال حجت الاسلام پاکدامن رضایتبخش است و به وضعیت به نسبت پایدار رسیده است.

  • منبع خبر : ایرنا