فرماندار مشهد با بیان اینکه امسال اولین سالی است که روز ملی مشهد وارد تقویم شده است، گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی باید در روز ملی مشهد نقش ایفا کنند.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، محسن داوری اظهار کرد: هدف ما این است که با استفاده از اطلاعاتی که در اختیار شورای اداری شهرستان گذاشته می‌شود و با حمایت از ظرفیت‌های تمام اعضای شورا، در جهت حل مشکلات مشهد اقدام کنیم.

وی در پاسخ به گزارشات آموزش و پرورش، تصریح کرد: وجود حدود ۶۰ هزار بازمانده از تحصیل در مشهد به معنی این است که مدیران مربوطه تا این مشکل را حل نکنند، نباید سر بر بالین گذارند. حل این مشکل وظیفه مدیران آموزش و پرورش است، اما مدیران دستگاه‌های دیگر هم در این خصوص دارای وظایفی اند. 

فرماندار مشهد افزود: پیشنهاد من این است که معاونت سیاسی فرمانداری در راستای حل مشکلات آموزش و پرورش، کارگروهی را در ۵ بخش با مدیریت ۵ نفر از روسای مناطق، با به کارگیری ظرفیت‌های ادارات تشکیل دهد. همچنین یک کار گروه تنها مختص بررسی اقداماتی باشد که باید در راستای برگرداندن ۶۰ هزار دانش‌آموز جا مانده از تحصیل به مدارس انجام شود و در جلسه بعد نتیجه این کارگروه را در شورای اداری گزارش دهیم.

داوری در خصوص مشکل سرانه فضای آموزش و پرورش، بیان کرد: سرانه فضای آموزشی مشهد از متوسط کشوری و استانی پایین‌تر است. در حاشیه شهر سرانه فضای آموزشی ۱.۸ است که این یک فاجعه برای مشهد می‌باشد. در حالیکه در استان‌های دیگر مدارس ۲ شیفت هم از میان رفته است، اما در مشهد مدارس ۳ شیفت وجود دارد.

وی عنوان کرد: به منظور برطرف‌سازی مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند نیروهای خود را در صورت تمایل در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند. همچنین امکاناتی که در انبارهای دستگاه‌های اجرایی نو بوده و خاک می‌خورد و مورد نیاز آموزش و پرورش است نیز در اختیار این سازمان قرار داده شود.

  • منبع خبر : ایسنا