رئیس شورای شهر مشهد گفت: فرآیند تصویب طرح حریم رضوی روال قانونی را طی نکرده و از مسیرهای تعریف شده، این قانون‌شکنی را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر مشهد تصریح کرد: موضع و رویکرد شورای پنجم نسبت به این بافت کاملا روشن و شفاف است. فرآیند تصویب طرح، روال قانونی را طی نکرده و از مسیرهای تعریف شده این قانون‌شکنی را پیگیری خواهیم کرد؛ طرح مصوب نقص‌هایی در اسناد پیوست دارد که قبلا به آن اشاره کرده‌ایم.

حیدری افزود: حق گذشتگان نباید ضایع شود؛ چراکه طرح گذشته نیز نقاط مثبتی داشته که در طرح جدید هم لحاظ شده است. از جمله آنها می‌توان به تثبیت ۳۷ فضای واجد ارزش و معابر و شوارع دسترسی به حرم مطهر اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه منابع و سرمایه‌های شهرداری مشهد و شرکت بازآفرینی شهری ایران مادامی که ماموریت این دو مجموعه در بافت پیرامونی حرم مطهر پایان نیافته، نباید به نقطه دیگری منتقل شود، افزود: هرگونه انتقال دارایی، صرفا منوط به اتمام ماموریت است و منابع مازاد در چنین شرایطی است که می‌تواند در سایر نقاط مشهد هزینه شود؛ برخی به فکر طراحی و تعریف املاک و منابع خود هستند که مغایر با تعهدات بوده و حتما در ارتباط با آن مراقبت خواهیم کرد.بافت پیرامونی حرم مطهر با مشکلات جدی زیرساختی روبه‌روست و دستگاه‌های مسئول باید تکالیف خود را به کامل‌ترین شکل ایفا نمایند.

  • منبع خبر : ایسنا