مدیر آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) از تشکیل 8 کمیته استقبال از زائران نوروزی در میقات الرضا(ع) خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، مهدی قاسم زاده؛ مدیر آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده خدمات رسانی واستقبال از زائران و مسافران نوروزی از سوی این آستان مبارک در راستای تحقق شعار محوری آستان قدس رضوی در سال ۱۴۰۱  تحت عنوان «همه خادم الرضائیم؛ میزبانی کریمانه و عهد جاودانه» و فراهم نمودن تمهیدات لازم بمنظور ترویج و تقویت فرهنگ میزبانی شایسته از زائران در عرصه‌های مختلف فرهنگی، تبلیغی، رفاهی، اجتماعی و … انجام خواهد شد‌.
وی با اشاره به اینکه چنانچه از سوی ستاد ملی کرونا محدودیتی برای سفر‌های نوروزی اعلام نشود خدمتگزاران آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند، اظهار کرد: به منظور خدمات رسانی و استقبال از زائران و میهمانان نوروزی ۸  کمیته استقبال از مسافران نوروزی در میقات الرضا تشکیل شده است.
قاسم زاده خاطر نشان کرد: کمیته‌های تشکیل شده در زمینه اسکان و رفاه زائران، روابط عمومی، رسانه و فضای مجازی، فرهنگی، تبلیغی و کودک و نوجوان، پشتیبانی و خدمات عمومی، فنی و تاسیسات، حراست، حفاظت و مدیریت بحران، خدام و راهنمایان زائر و  امر به معروف و نهی از منکر  در خدمت مسافران خواهد بود.
 مدیر آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) گفت: کاظم صحرایی از سوی این آستان مبارک به عنوان مسئول ستاد تسهیلات نوروزی تعیین شده که با توجه به نیازهای زائران و طبق برنامه‌های ارائه شده و همکاری خدمتگزاران این آستان در عرصه‌های مختلف به مسافران نوروزی خدمات ارائه خواهد شد.
وی در گفتگو با آستان نیوز، تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان طبس و میقات الرضا در مسیر تردد زائران  زیادی از استان‌های مرکزی و جنوبی کشور به سمت مشهد الرضا(ع) و بالعکس قرار گرفته و به عنوان اولین شهر زیارتی در استان خراسان جنوبی شناخته شده است آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) در سال‌های قبل از شیوع کرونا در ایام نوروز میزبان تعداد زیادی مسافر و زائر نوروزی از سراسر کشور میزبانی می‌شد اما در دوران کرونا با توجه به وضعیت شهرستان‌ها و محدویت‌ها این آستان مبارک پذیرای زائران است.