رویکرد تسهیل زیارت، اولویت مسئولان حج و زیارت در دوره جدید فعالیت این سازمان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل و آخرین تحولات در حوزه های حج، عمره و اعتاب مقدسه درعراق و سوریه بررسی شد.

دراین نشست بر تسهیل زیارت در دوره مدیریت جدید سازمان حج و زیارت تاکید  شد و سید صادق حسینی رئیس جدید این سازمان تصریح کرد: حوزه اجرا تلاش خواهد کرد با ارائه بسته های متنوع به حداکثر مطالبات زائران پاسخ دهد.

وی با بیان برنامه ریزی انجام شده برای عتبات نوروزی و اعزام زائرانی که برای سفر سوریه پیش ثبت نام کرده اند، افزود: اتخاذ تدابیرمناسب توسط سازمان حج و زیارت با توجه به احتمال از سرگیری سفر زمینی زائران به عراق بدون اخذ روادید ضرورت دارد. 

وی همچنین نقش نظارتی سازمان حج و زیارت را در سفرهای زیارتی به خارج از کشور یادآور شد و درادامه گفت: دراین سازمان درحال حاضر بیش از سی سامانه وجود دارد که امکان تجمیع، ارتقاء و حذف مواردی که امکان پذیر است با هدف رضایتمندی بیشتر زائران و تسهیل امور، کارشناسی و انجام خواهد شد.

در این نشست، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای حفظ سلامت زائران دراعزام به اعتاب مقدسه تاکید کرد و در خصوص سفر زیارتی سوریه خاطرنشان ساخت که افزایش تعداد کاروان های زیارتی نباید موجب غفلت از تامین امنیت زائران شود.