مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: در مجموع ۹۰ باب از کتابخانه‌های عمومی در سطح استان به اینترنت رایگان مجهز شده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان با اشاره به تجهیز کتابخانه‌های عمومی به اینترنت رایگان ادامه داد: در روزهای اخیر ۱۶ باب کتابخانه عمومی از ۱۱ شهرستان بردسکن، تربت حیدریه، جوین، ششتمد، فریمان، قوچان، کاشمر، گناباد، مشهد، مه‌ولات و نیشابور به امکان ارائه اینترنت وای‌فای رایگان به اعضای کتابخانه‌ها مجهز شدند که با این تعداد در مجموع ۹۰ باب از کتابخانه‌های عمومی در سطح استان مجهز به خدمات اینترنت وای‌فای رایگان شده‌ است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اضافه کرد: این امکان از سال ۱۳۹۸ در کتابخانه مرکزی امام‌ خمینی(ره) مشهد به اعضا ارائه می‌شود؛ به گونه‌ای که استفاده از اینترنت وای‌فای در این کتابخانه مکانیزه بوده و روش استفاده از آن بدون مراجعه به کاربر است.

وی ضمن اشاره به اینکه اعضای کتابخانه‌های عمومی بر استفاده از این خدمات باید به صورت حضوری به کتابخانه مراجعه و ثبت‌نام کنند، گفت: این خدمات جهت تسهیل در ارائه خدمات مبتنی بر وب کتابخانه‌های عمومی شامل دسترسی سریع‌تر به خدمات مرجع مجازی کتابخانه‌ها اعم از پایگاه‌های اطلاعاتی، مقالات، پژوهش‌نامه‌ها، ورود به سامانه‌های اینترنتی کتابخانه‌ای شامل Samanpl.ir و جست‌وجوهای آزاد از طریق مرورگرها با محدودیت حجم مشخص شده ارائه شده است.

سبزیان با اشاره به ارائه خدمات نوین در کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی سعی دارند با ارائه خدمات نوین کتابداری علاوه بر حرکت در مسیر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با بهره‌گیری و فراهم‌سازی امکانات دسترسی به اطلاعات، مقالات و پژوهش‌ها به صورت مجازی بتواند بخش اعظمی از نیازهای دانشی جامعه را برطرف سازند.

وی افزود: بر همین اساس امروز مجموعه کتابخانه‌های عمومی از حالت سنتی امانت کتاب و سالن مطالعه خارج شده و به عنوان فرهنگسراهای اجتماعی، آموزشگاه‌های غیررسمی و دانشگاه‌های مردمی رسالت پاسخگویی نیازهای دانشی و اطلاعاتی مردم را بر عهده دارند.

  • منبع خبر : ایسنا