قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: نیاز امروز کشور و مطالبه رهبر معظم انقلاب، مشارکت و حرکت جدی همگان در جهاد تبیین است.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، مالک رحمتی با بیان اینکه آستان قدس رضوی در عمل به فرمان ایشان، فعالیت‌ها و اقدامات خود را تقویت خواهد کرد، افزود: هرچه از امام(ره)، شهدا و خانواده‌های ایثارگر، جانبازان و آزادگان یاد کنیم، نمی‌توانیم قدردان گذشت‌ها و ایثارگری آنان باشیم.

وی ادامه داد: شهدای ما در دوران انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم و شهدای سلامت، جان خود یعنی ارزشمندترین دارایی‌شان را فدا کردند تا ما با عزت و در سلامت، امنیت و آرامش زندگی کنیم و با این نگاه، ما باید همواره یاد و خاطره این عزیزان را گرامی بداریم و سعی کنیم با تمام وجود راه، اندیشه و مکتب آنان را ادامه دهیم.

رحمتی در ادامه به ماموریت مهم رهبر انقلاب برای مشارکت عمومی در جهاد تبیین اشاره و تصریح کرد: از اقدامات مهمی که باید در ایام دهه فجر و سایر ایام سال مورد توجه باشد، پاسخ به مطالبه‌ جدی مقام معظّم رهبری برای «جهاد تبیین» است و در این جهاد، تبیین مقوله انقلاب اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: نسل‌ جدید ما و متولدین دهه‌های ۶۰ ، ۷۰ و ۸۰ که موتور محرکه امروز کشور هستند، دوره طاغوت را تجربه نکردند و اطلاعی از آن همه استبداد، ستمگری و خفقان ندارند، ضمن آنکه باید گفت متأسفانه در تبیین شرایط آن دوران برای جوانان و تشریح دستاوردهای انقلاب در برخی برهه‌های تاریخی در کشور کوتاهی و کم توجهی شده است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، با بیان اینکه امروز نسل جوان ما با سؤالات و شبهاتی مواجه است و باید پاسخگویی دقیق و کارشناسی صورت پذیرد، گفت: امروز دشمن با راه‌اندازی شبکه‌های متعدد فارسی زبان و با نهایت استفاده از قدرت هنر و رسانه، شرایط کشور را به گونه‌ای جلوه می‌دهد که بتواند روی ذهن مخاطب نسل امروز تأثیرگذار باشد و متأسفانه در برخی نهادهای متولی در کشور برای تقابل با این عملیات همه جانبه و بی‌امان دشمن و ارائه پاسخ مناسب به این سوالات، غفلت و کم کاری داریم که توجه جدی به جهاد تبیین می‌تواند این عقب ماندگی را جبران کند.

تبیین دوران قبل و پس از انقلاب، از وظایف اساسی نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی است

وی تبیین رخدادهای قبل و بعد از انقلاب را یکی از وظایف همه سازمان‌ها، نهادها و مجموعه‌ها از جمله آستان قدس رضوی دانست و افزود: ما نیازمند تبیین و تنویر افکار عمومی به ویژه نسل جوان هستیم تا نسل امروز آگاه شود و در این مسیر، آستان قدس رضوی نیز مشارکت در جهاد تبیین را وظیفه خود می‌داند و در راستای عمل به فرمان ولی‌فقیه، فعالیت‌ها و برنامه‌های خود در این عرصه را تقویت خواهد کرد.