دبیر شورای ملی زیارت گفت: حفظ امنیت جان زائران امام رضا (ع) بویژه زائران پیاده‌ای که در ایام دهه پایانی صفر در مسیر جاده ها به سمت مشهد در حرکت هستند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، یعقوبعلی نظری در نشست ستاد کاهش تصادفات و راهبری جاده ها افزود: بسیاری از افراد با اعتقاد در این مسیر حاضر می‌شوند و خدای نکرده اگر اتفاق و حادثه خسارت جانی برای آنان رخ دهد، تا آخر عمر برای بازماندگان دردناک خواهد بود، لذا تدابیر لازم برای تامین زائران همزمان با دهه پایانی صفر ضروری است.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: تمام دستگاه های باید شرایط خدمت رسانی به زائران را فراهم آورند و بر همین اساس باید از موازی کاری پرهیز و با هم افزایی امکان همکاریها را افزایش داد.

دبیر شورای ملی زیارت اظهار کرد: برای حمل و نقل زائرانی که دچار مشکلات جسمی شده اند باید تدابیری اندیشیده شود تا نزدیکترین مکان برای تشرف به حرم رضوی برنامه ریزی و اجرایی شود.

نظری تاکید کرد: موضوع برگشت زائران دارای اهمیت زیادی است و با توجه به تجربیات به خصوص در حمل و نقل زائران اربعین حسینی (ع)، باید شرایط خدمت رسانی به خوبی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: در کارگروه ملی زیارت موضوع تامین پارکینگ خودروها در خارج از حریم بارگاه منور رضوی مطرح شد و بر همین اساس پارکینگ ها در خارج حریم، جانمایی شده است تا خدمت رسانی به زائران به سهولت امکان پذیر باشد.

استاندار خراسان رضوی افزود: مدیران دستگاه ها با برنامه ریزی مناسب در آماده باش کامل برای خدمت به زائران باشند تا کمترین چالش در خدمت رسانی به آنان را شاهد باشیم.

دهه آخر ماه صفر با اربعین حسینی آغاز می‌شود و در این دهه مناسبت‌هایی چون ۲۸ ماه صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) قرار دارد و سالروز با شهادت امام رضا (ع) در روز ۳۰ صفر به پایان می رسد.

اوج عزاداری‌ها و سوگواری‌های حسینی در خراسان رضوی و بسیاری از مناطق دیگر ایران در همین دهه است که در آن هیات‌های عزاداری و دسته‌های زنجیرزنی از سراسر کشور به مشهدالرضا آمده و آیین های سوگواری را در کنار حرم امام رضا (ع) به جا می‌آورند.

  • منبع خبر : ایرنا