بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی "ولایت" با هزینه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان همزمان با دهه فجر با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در آیین بهره برداری از بیمارستان ولایت، که به عنوان نخستین بیمارستان تمام اتوماتیک کشور شناخته می شود، استاندار خراسان رضوی و شماری از مسوولان استانی حضور داشتند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: ساخت بیمارستان ولایت از سال ۱۳۸۹ با دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم راه‌اندازی بیمارستانهای امداد و نجات در مبادی ورودی شهر مشهد به منظور خدمات‌ رسانی بهتر به زائران و مجاوران آغاز شد.
دکتر محمدعلی کیانی افزود: عملیات احداث این بیمارستان با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سال ۱۳۹۲ متوقف شد که در سال ۱۳۹۸ با تلاش‌ و پیگیری‌های مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عملیات اجرایی آن ازسر گرفته شد و اکنون شاهد افتتاح آن هستیم.
وی بیان کرد: بیمارستان ولایت طبق استانداردهای روز دنیا با زیربنای ۱۸ هزار مترمربع در پنج طبقه ساخته شده است.
وی خاطرنشان کرد: در این بیمارستان تمامی بیماران سوانح و امداد پذیرش خواهند شد که اکنون و در شرایط شیوع موج ششم کرونا بطور موقت به درمان بیماران کرونایی اختصاص خواهد یافت.
دکتر کیانی، نصب دستگاه‌های هواساز و برخی تجهیزات اتاق عمل و همچنین تأمین و جانمایی تخت‌ها و تامین دستگاههای اکسیژن ساز و تانک‌های اکسیژن را از اقدامات انجام شده در این بیمارستان برای پذیرش بیماران کرونایی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این مرکز درمانی که دارای واحدهای پاراکلینیکی و بخشهای اورژانس، ۶ بخش بستری، هشت اتاق عمل  و چهار بخش آی‌.سی‌.یو است،  ضمن انجام ماموریت اقدامات درمانی به سوانح و تروما و همچنین اعمال جراحی عروق، کمک شایانی به کاهش بار ترافیک کاری در حوزه درمان استان و مشهد خواهد کرد.
هم اکنون ۶۲ بیمارستان در استان خراسان رضوی دایر است.