مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: تا پایان امسال ۵۷ اقامتگاه بوم‌گردی در استان افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری سیاحت۲۴،ابوالفضل مکرمی‌فر با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون ۱۰۰ اقامتگاه بوم‌گردی افتتاح و بهره‌برداری شده و این آمار تا پایان دولت دوازدهم به ۱۶۰ واحد خواهد رسید.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان نیشابور با ۱۲ واحد و کمترین تعداد اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان جوین و خوشاب وجود دارد.

مکرمی‌فر تصریح کرد: خراسان‌رضوی به دلیل حجم گسترده جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و گردشگری بیشترین ظرفیت را برای ایجاد بوم گردی دارد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی یادآور شد: علاوه بر بوم‌گردی‌هایی که به بهره‌برداری خواهد رسید، تعداد ۱۶۵ اقامتگاه بوم‌گردی موافقت اصولی از این اداره‌کل دریافت کرده‌اند که در مرحله اجرا و انجام است.

بر اساس اعلام روابط عمومی‌ اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، مکرمی‌فر افزود: رشد موافقت‌های اصولی‌ اقامتگاه‌های بوم‌گردی در دولت دوازدهم به نسبت مشابه دولت یازدهم ۸۰ درصد است و پیش‌بینی می‌شود از ابتدای سال ۱۴۰۰ نیز این تعداد ۷۰ درصد افزایش یابد.