رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: آیین بزرگداشت رحلت امام خمینی(ره) و شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد در ۷۱ بقعه متبرکه امام‌زادگان این استان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، حجت الاسلام سید محمد سلطانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: مراسم بزرگداشت رحلت امام خمینی(ره) عصر شنبه هفته آتی با سخنرانی تولیت مسجد مقدس جمکران و مراسم بزرگداشت شهدای قیام ۱۵ خرداد، یکشنبه هفته آینده با سخنرانی امام جمعه موقت مشهد در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری محفل انس با قرآن، نشست تخصصی و جلسات پرسمان دینی، اعزام کاروان زیارتی به مرقد امام(ره)، برگزاری نمایشگاه و مسابقات فرهنگی و ورزشی با عنوان بزرگداشت امام(ره) و شهدای ۱۵ خرداد از دیگر برنامه‌های این ایام است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: انقلاب ایران قیامی دینی و جریان‌ساز برای همه مستضعفان و مظلومان و آزادی‌خواهان دنیا بود که با هدایتگری و راهبری فردی صورت گرفت که عمر خویش را در راه دین و عملیاتی ساختن آموزه‌های اسلامی صرف نمود تا بدانیم در میدان مبارزه با نفس و مستکبران، ایمانِ راسخ به آرمان‌ها، شجاعت و مقاومت رمز موفقیت و پیروزی است.

حجت الاسلام سلطانی با بیان این مطلب که  رهبر کبیر انقلاب اسلامی به ما آموخت هرگز دین از سیاست جدا نیست و در این مسیر عبادی، استکبارستیزی و در مقابل آن، کمک به بشریت و مستضعفان، رسالتی سنگین و کاری ضروری است خاطرنشان کرد: قیام ۱۵خرداد سال۴۲ از همین آموزه‌های دینی و سیاسی است و برگ زرین و نقطه آغازین شد برای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران رویداد بزرگی که نشان داد بصیرت، تبیین مسائل روز و اطاعت از رهبر دینی، فقیه عالم، آگاه و شجاع چه جایگاه مهمی دارد که می‌تواند انقلابی چنین شکوهمند را رقم بزنند.

  • منبع خبر : تسنیم