مسئول واحد نقل ترددی و بین شهری ستاد مکه گفت: همه زائران در دو مرحله از منا به مکه منتقل خواهند شد که مرحله اول آن از نیمه شب شرعی یکشنبه شب ۱۱ ذی الحجه آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، از پایگاه اطلاع رسانی حج، ابوالفضل نوفرستی روز یکشنبه(۱۹ تیرماه) با اشاره به برنامه بازگشت حجاج ایرانی از منطقه منا به مکه مکرمه، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بازگشت حجاج کشورمان از منا به مکه در دو مرحله انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله اول عملیات انتقال زائران پس از نیمه شب شرعی امشب (۱۱ ذی الحجه) و با ۸۰ دستگاه اتوبوس انجام می‌شود، گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته مدت زمان انتقال تا ساعت ۳ بامداد روز دوازدهم ذی الحجه طول می‌کشد.

نوفرستی با بیان اینکه برخی از حجاج پیاده‌روی را برای بازگشت خود از منا به مکه انتخاب کرده اند، اظهارداشت: بقیه حجاجی که در منا می‌مانند صبح فردا دوشنبه (۱۲ ذی الحجه) رمی جمرات خود را انجام می‌دهند و عملیات انتقال آنها با ۱۷۰ دستگاه اتوبوس بعد از اذان ظهر آغاز می‌شود.

مسئول واحد نقل ترددی و بین شهری ستاد مکه به زائران توصیه کرد: با توجه به اینکه برنامه انتقال به تدریج برای کاروان‌ها انجام می‌شود حاجیان با صبر و حوصله خادمان خود را یاری دهند و از تردد و ازدحام غیرضرور در معابر اصلی بپرهیزند تا اختلالی در امور تردد ایجاد نشود.