معاون دادستان تهران در خصوص شکل‌گیری بازار سیاه فروش بلیت‌ به‌ویژه در زمان اعزام و بازگشت زائران اربعین حسینی هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، عباس فرزادنیا در گردهمایی مدیران ستادی و فرودگاه‌های کشور در مشهد افزود: بازار زیرزمینی و مافیایی در زمینه فروش بلیت به‌ویژه ایام اربعین حسینی شکل گرفته است که در این راستا اقدام وزیر راه و شهرسازی نسبت به ممنوعیت فروش بلیت چارتری شجاعانه بود.

وی اضافه کرد: مدیران فرودگاه‌ها و ایرلاین‌ها باید نسبت به کاهش تاخیرهای پروازی حساس باشند چون بسیاری از ایرلاین‌ها مسوولیت اعزام را برعهده می‌گیرند اما متاسفانه مدیریت لازم را ندارند و منجر به تاخیر و ابطال‌های زنجیره ای می شوند.

معاون دادستان تهران گفت: در این زمینه باید مدیران فرودگاه‌ها و ایرلاین‌ها، هوشمندی، نظارت و مسوولیت‌پذیری بیشتری داشته باشند تا در زمینه پروازهای اربعین شاهد کمترین نگرانی و نارضایتی زائران حسینی باشیم.

فرزادنیا افزود: تعداد سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت هواپیما سه برابر سایت‌های مجاز است و در راستای برخورد با آنها ۱۷ سایت مجاز و غیرمجاز سودجو مسدود شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۴۹ سایت فروش بلیت بررسی و ۴۹ درگاه مالی و مدیران آنها نیز شناسایی شد و در همین راستا چهار درگاه مالی نیز مسدود گشت.

گردهمایی و نشست هم‌اندیشی مدیران ستادی و فرودگاه‌های کشور یازدهم و دوازدهم مرداد در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در حال برگزاری است.

تجلیل از دست‌اندرکاران عملیات حج در فرودگاه‌های کشور و برنامه ریزی برای برگزاری هرچه بهتر اربعین حسینی در فرودگاه‌ها از محورهای این نشست دو روزه است.

  • منبع خبر : ایرنا