نماینده ولی فقیه در حج و زیارت گفت: امام حسین را باید از نو شناخت؛ سلوک امام حسین را باید شناخت و تابع آن بود.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز،همایش بین المللی «انا من حسین(ع)» به همت کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین صبح امروز سه شنبه ۲۲ شهریور مطابق با ۱۶ صفر المظفر ۱۴۴۴ قمری در کربلای معلی برگزار شد. 

در ابتدای این همایش حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب در سخنانی با بیان اینکه، باید نسب خود با امام حسین (ع) را بشناسیم، گفت: ممکن است فردی از روی عشق و علاقه با امام حسین نسبت داشته باشد و برخی هم در مسیر و در سلوک امام حسین باشند. 

وی با بیان اینکه، حرکت در مسیر و سلوک امام حسین(ع) باعث می‌شود انسان تا انتها با امام حسین بماند و هرگز از مسیر اصلی برنگردد، تصریح کرد: همه کسانی که در کربلا و تا شهادت در کنار امام حسین(ع) ماند تابع سلوک امام حسین(ع) بودند. 

نماینده ولی فقیه در  سازمان حج و زیارت، حقوق اجتماعی را مهم‌ترین عامل و معیار در سلوک امام حسین دانست و گفت: امام حسین را باید از نو شناخت؛ سلوک امام حسین را باید شناخت و تابع آن بود. 

وی با بیان اینکه، حقوق اجتماعی و حقوق انسانی مقدمه شناخت حقوق الهی است، تاکید کرد که اگر کسی به حقوق انسانی بی‌توجه باشد به حقوق الهی عمل نکرده است. 

نواب همچنین گفت: در کربلا، امام حسین به همه کسانی که در کربلا همراهشان بودند تاکید کردند که اگر حقی برگردنشان هست یا اگر بدهی دارند، در کربلا نمانند و برای ادای دین برگردند چون ایشان عمل به حقوق اجتماعی را بسیار مهم و اساسی می دانستند. 

  • منبع خبر : ایرنا