رئیس سازمان حج و زیارت، معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت و جمعی از اعضای ستاد مدینه منوره از روند خدمات رسانی در هتل الاندلوس بازدید کردند.

دکتر سید صادق حسینی، حجت الاسلام والمسلمین رکن الدینی، جمعی از معاونان بعثه مقام معظم رهبری و تنی چند از اعضای ستاد مدینه منوره امروز از هتل «الاندلوس» محل اسکان یک هزار و ۵۰۰ نفر از حجاج ایرانی مدینه قبل بازدید به عمل آوردند.

در جریان این بازدید رئیس سازمان حج و زیارت از نزدیک در جریان خدمت رسانی و اسکان و سرو غذای زائران قرار گرفت، زائران در این بازدید ضمن تقدیر از خدمات سازمان حج و زیارت دغدغه هایی را در خصوص اسکان و تغذیه بیان کردند که دکتر حسینی و سایر اعضای ستاد پاسخ لازم را ارائه کردند.

۱۰ کاروان با ۱۵۰۰ حاجی در هتل الاندلوس

کاروان هایی از استان های شمال و جنوب و مرکز کشور با گویش ها و ذائقه های مختلف کنار یکدیگر در شهر مدینه و در هتل الاندلوس اسکان یافته اند و تنها چیزی که موجب نظم در این هتل شده این همدلی و اتحاد است. اینها صحبت های زائر اصفهانی است که فردا راهی مکه مکرمه می شود.

این زائر اصفهانی از خدمات سازمان حج و زیارت در زمینه تغذیه و تدارکات و همچنین اسکان تشکر می کند و برخی دغدغه ها همانند تاخیر در پروازها را از چشم دست اندرکاران این سازمان نمی بیند و آن را طبیعی می داند.

هتل الاندلوس که یک هزار و ۵۰۰ حاجی ایرانی را در خود جای داده و در نزدیکی حرم مطهر نبوی و بقیع قرار دارد موجب شده تا زائران در هر ساعت از شبانه روز که تمایل به حضور در حرم را داشته باشند به این مکان معنوی مشرف شوند و این نزدیکی و همچنین بهداشت هتل موجب شده تا اکثریت رضایتمندی خود را در مقابل چشم رئیس سازمان حج و زیارت و دست اندرکاران بیان کنند.

کاروان های تبریز، کرمان، زنجان و اصفهان در حال حاضر در هتل الاندلوس حضور دارند و ۵ شب را در این محل سکنی دارند و پس از آن بعد از حضور در میقات شجره به وسیله حمل و نقل برون شهری عازم مکه مکرمه می شوند.

حسن یزدانی زائر اصفهانی خدمات را راضی کننده می داند و می گوید: تغذیه، تدارکات، اسکان و تمامی خدمات به ویژه رفتار و اخلاق مناسب مدیران مجموعه و کاروان بسیار عالی است و می توان بالاترین نمره را به این زحمتکشان اعطا کرد.

حسنعلی ولیی که از شهرستان نوربهارزنجان با حج تمتع مشرف شده نیز می گوید: پس از سالهای متمادی و بعد از انتظاری طولانی به این سفر مشرف شده ام و خدا را شاکر هستم و از زحمات و خدمات مناسب سازمان حج و زیارت و مدیران ایرانی هتل تشکر ویژه می کنم .

حکمعلی براتی از زنجان نیز بالاترین نمره را بابت رضایتمندی از خدمات دست اندرکاران سازمان حج و زیارت ارائه می دهد و برای همه خادمان و عوامل دعای خیر می کند.

در میان این شور وحال و قدردانی بابت رضایتمندی از خدمات برخی از بانوان و آقایان نیز درخواست هایی مانند افزایش سبزیجات در سفره تغذیه زائران و بهبود کیفیت غذا را خواستار شدند که رئیس سازمان حج و زیارت توضیحات لازم و همچنین دستورات مقتضی را به دست اندرکاران صادر کرد.

زرد پوشان واحد امداد زائران کار خود را آغاز کردند

واحد امداد و راهنمایی زائران کار خود را در سرزمین وحی و مکه مکرمه آغاز کرد تا آرامش خاطر و قوت قلبی برای حاجیانی باشد که در هر ساعت شبانه روز راه تردد خود را نمی یابند و دچار استرس می شوند.

واحد امداد و راهنمایی زائران سالهاست که به صورت متمرکز و منسجم در ایام حج با لباس های زرد رنگ و شمایلی مشخص به فعالیت در اطراف مسجدالحرام، کنار ایستگاه های نقل، مشاعر مقدسه، منا، طول مسیر منا تا جمرات، عرفات و سایر نقاطی که احساس می شود زائران با مشکل در یافتن مسیرها مواجه شوند، به فعالیت شبانه روزی می پردازد.

در این میان این واحد بگونه ای اطمینان و قوت قلب به زائران می دهد و افرادی که به هر دلیلی هتل محل اقامت خود را در مکه نمی یابند یا اینکه چادرهای محل اقامت خود در عرفات و منا را پیدا نمی کنند با راهنمایی خادمان و زحمتکشان زرد پوش راهنمایی می شوند.

واحد امداد و راهنمایی زائران به طور ۲۴ ساعت به خدمت رسانی برای ضیوف الرحمان می پردازد و از هیچ کوششی در راستای افزایش رضایتمندی زائران دریغ نمی ورزد.