رئیس سازمان کتابخانه‌ها موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، آمادگی این سازمان را برای ایجاد موزه اختصاصی مقاومت با محوریت سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی اعلام کرد.

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی در شصت‌ و هفتمین سه‌شنبه علمی‌ فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی که با رونمایی و معرفی از هدایای این شهید بزرگوار به موزه حرم مطهر همراه بود، اظهار کرد: سازمان کتابخانه‌ها آمادگی دارد از محققانی که پیرامون شخصیت و ابعاد مختلف مکتب سلیمانی به پژوهش می‌پردازند، حمایت کند.

وی در این مراسم که به صورت وبینار در محل تالار محققان برگزار شد، تصریح کرد: مکتب حاج قاسم امتداد مکتب اهل بیت(ع) است و ایشان همچون صدیقه طاهره(س) که خود را سپر محافظت از ولایت کرد، در این راه به شهادت رسید.

بر اساس گزارش آستان نیوز، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی سیره اهل بیت(ع) را در زندگی سردار شهید جاری عنوان کرد و گفت: بسیاری در طی تاریخ به نگارش و تبیین سیره اهل بیت(ع) اقدام کردند اما کم بودند افرادی همچون سردار شهید که این سیره را منش خود در زندگی قرار دهند.

حسینی همچنین تبیین ابعاد مختلف شخصیت و مکتب حاج قاسم را نیازمند ورود صاحبان قلم و هنر به این عرصه عنوان کرد تا جوانان ملت ایران و سایر ملت های دنیا بتوانند منش این شهید بزرگوار را سرلوحه خویش در امور زندگی قرار دهند.

  • منبع خبر : ایسنا