اعلان شعار «انا من حسین (ع)» با حضور مسئولان ستاد مرکزی اربعین، حج و زیارت و برخی مسئولان فرهنگی و غیره کشور رونمایی شد.

 اربعین فرصتی بی‌مانند برای ابراز عشق و تقرب به امام حسین علیه‌السلام و به ارزش‌ها و آرمان‌هایی است که او زنده کرد، بر سر دست گرفت و جاودانه ساخت.

حرکت بزرگ اربعین زایشی دوباره و نمایش هنرمندانه این عشق پاک و زیست موحدانه و شورمندانه است که «همه ازحسینیم» و برای حسینیم؛ تا این ندای ملکوتی و نوای روح بخش رسول مهربانی و پدر امت و مصداق تام اسم اعظم الهی بار دیگر بر عالم طنین افکن شود.

حجت الاسلام حمید احمدی رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین صبح امروز -۲۳ خرداد ماه- در تالار وحدت و در آیین رونمایی از  اعلان شعار اربعین ۱۴۰۱ با بیان اینکه شعار اربعین بر گرفته از حدیث پیامبر گرامی اسلام در خصوص سیدالشهدا (ع) است که می فرمایند من از حسین (ع) هستم گفت: این شعار به تصویب اعضا کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین رسید.

 احمدی با تاکید بر اینکه مطرح کردن نام پیامبر گرامی اسلام (ص) یکی از اهداف تعیین شعار امسال اربعین بوده است، گفت: ایجاد انتصاب خود به نام امام حسین(ع) بر مبنای اینکه ما حسینی هستیم از دیگر اهداف نام گذاری شعار اربعین است.

رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در ادامه با اشاره به موضوعات فرهنگی در این ایام اظهار داشت: حضور مبلغان و مبلغه‌ها در موکب ها و ارایه خدمات معنوی از دیگر برنامه های فرهنگی تدارک دیده شده برای این ایام است.

  • منبع خبر : ایرنا