معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: در حالی که نوروز امسال ۷۰۰ هزار نفر - شب ظرفیت اقامت ویژه نوروز در اقامتگاه‌های رسمی، موقت و اضطراری در استان داشتیم این میزان امسال به ۷۵۴ هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش زیارت نیوز،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد اظهار کرد: بازه زمانی خدمت به زائران از ۱۵ اسفندماه امسال تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ و پایان تعطیلات عید فطر است.

وی ادامه داد: ۱۰۶ مسئله و چالش در حوزه خدمت به زائران در استان شناسایی و به کمیته‌های ۱۴‌گانه ستاد خدمات سفر برای برطرف شدن اعلام شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: در حوزه حمل‌ونقل ۷۵۵ دستگاه اتوبوس و ۳۲ رام قطار برای خدمت‌رسانی به زائران در نظر گرفته شده است و ظرفیت ناوگان هوایی مشهد نیز ۲۰ درصد افزایش دارد.

گنابادی‌نژاد افزود: با توجه به تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از میزان سفر در نوروز امسال ارائه داد، اما ورود زائران قابل توجهی در ایام عید فطر که ۴ روز تعطیلی پیاپی خواهیم داشت را انتظار داریم.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، وی ادامه داد: شماره تماس ۳۷۰۴۵ ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی به صورت شبانه‌روز در ایام سفر برای پاسخگویی به زائران و سامانه ۰۹۶۲۹ به صورت کشوری پاسخگوی زائران و مسافران است.

  • منبع خبر : آوای مشهد