معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: حضور پررنگ مسافران خارجی در این استان برای نوروز ۱۴۰۱ را خواهیم، بطوریکه اکنون ۲۳ درصد از ظرفیت اشغال شده هتل های استان به مهمانان خارجی تعلق دارد که تعداد آنها رو به افزایش است.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، یوسف بیدخوری در نشست کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی در مشهد افزود: هم اینک ۱۱۲ هزار و ۹۸۹ تخت آماده در هتلها و مهمانپذیرهای مشهد وجود دارد و پیش بینی ها حاکی از به راه افتادن سونامی گردشگری در این شهر در بهار و تابستان سال آینده است.  

وی بیان کرد: در این راستا هماهنگی های لازم با دستگاه های مختلف خراسان رضوی انجام شده و تلاش بر این است که از ظرفیت فضاهای متعلق به شهرداری، اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل ورزش و جوانان استان برای پذیرش مسافران استفاده شود، اولویت این اداره کل، استفاده از ظرفیت واحدهای رسمی اقامتی است.

وی دریافت هزینه دلاری در ازای ارایه خدمات گردشگری برای گردشگران خارجی را مورد اشاره قرار داد و گفت: تاکنون دولت با اخذ هزینه اقامت به صورت دلاری از مسافران خارجی موافقت نکرده است، با این حال با استانداردسازی واحدها، تقریبا نرخ های اقامت آزاد می شود و مشکلی برای افزایش تعرفه ها وجود نخواهد داشت.

  • منبع خبر : ایرنا