پیش ثبت نام عتبات نوروزی از 30 بهمن ماه و به مدت یک هفته انجام گرفت که حدود 41 هزار نفر در این بازه زمانی نام نویسی کرده اند که از این تعداد نیز 26 هزارنفر درخواست تشرف به صورت هوایی و 15 هزار نفر درخواست تشرف به صورت زمینی داشته اند.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص اعزام های نوروزی و تامین ظرفیت اعزام های هوایی طبق رایزنی های صورت گرفته گفت: برای نیمی از ثبت نام کنندگان سفر هوایی یعنی ظرفیت برای عزیمت  ۱۳ هزار نفر در حال حاضر مهیا گردیده است ؛ البته پیگیری برای تامین پرواز مابقی متقاضیان هم در حال انجام است.

سید صادق حسینی درباره برنامه ریزی برای سفرهای آسان و ارزان متقاضیان، گفت: یکی از اقداماتی که می تواند موجب سفرهای ارزان به عتبات عالیات باشد سفرهای زمینی است چرا که سفرهای زمینی به عراق موجب کاهش هزینه ها تا بیش از ۵۰ درصد می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه برای سفرهای هوایی نیز تمام تلاش خود را انجام داده ایم که پروازهای لازم با ظرفیت و روند مناسب انجام گیرد ، گفت: در دیداری که با رییس سازمان هواپیمایی کشوری داشتیم دراین زمینه رایزنی لازم صورت گرفت.

حسینی با اشاره به سفرهای عتبات نوروزی و پروازهای در نظر گرفته شده گفت: در اوج و پیک سفرها در همه پروازهای هوایی، هواپیما با مسافران به کشور مقصد عزیمت می کند و به صورت خالی باز می گردد که غالبا متضرر می شوند بنابراین در چنین ایامی افزایش قیمت صورت می گیرد که سفرهای هوایی عتبات و سوریه از این حیث مستثنی نیست که ما نیز برای این منظور و رفع دغدغه ها و مشکلات تدابیری را اندیشیده ایم.

**ارائه تسهیلات قرض الحسنه به زائران عتبات نوروزی

وی به رایزنی صورت گرفته با بانک شهر برای ارائه تسهیلات قرض الحسنه به زائران عتبات عالیات خبرداد و گفت: این تسهیلات برای نخستین بار به زائران تقدیم می شود و متقاضیان عتبات نوروزی بعد از ثبت نام نهایی و مراجعه به دفاتر درخواست خود را مطرح می نمایند و ۵ میلیون تومان وام قرض الحسنه را دریافت می کنند. این تسهیلات کم بهره به صورت ۱۰ قسط از زائران دریافت می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سازمان از هیچ تلاشی برای خدمت رسانی مناسب به زائران دریغ نخواهد کرد گفت: تلاش می کنیم این تسهیلات برای سایر زائران عتبات عالیات در بازه زمانی غیر ازنوروز هم تقدیم شود.

 حسینی در خصوص بسته های سفر به عتبات عالیات نیز گفت: بنا داریم تا تنوع بسته های زیارتی شامل ۴ روزه، ۵ روزه و یک هفته ای را داشته باشیم . البته تاکنون بسته های یک هفته ای وجود داشته که بزودی تنوع بسته ها را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در خصوص اعزام های نوروزی عتبات نیز این اعزام ها در بازه زمانی ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۰ لغایت ۸ فروردین ماه ۱۴۰۱ انجام می گیرد.