معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: به مناسبت فرارسیدن نوروز 1403 و تقارن با ماه مبارک رمضان و پیش بینی افزایش زائر در نوروز پیش رو،برنامه های متنوعی برای این کمپ درنظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز،  سید جلیل بامشکی در همین خصوص بیان کرد: کمپ زائر پذیر غدیر، با هدف اسکان به زائرین شهر مشهد مقدس راه اندازی شده و این کمپ علاوه بر دوره های پیک مسافر در فصل های مختلف سال نیز به زائرین حرم رضوی نیز اسکان می دهد.

وی با اشاره به نزدیکی ایام بهار و اقدامات معاونت زیارت و گردشگری شهرداری مشهد به مناسبت استقبال از بهار ۱۴۰۳ در این کمپ بیان کرد: امسال بهار طبیعت با ماه مبارک رمضان تقارن پیدا کرده است و با توجه به همین موضوع و احتمال افزایش زائر با کمک سایر نهادهای دولتی برنامه های فرهنگی متناسب با این ایام، در کمپ غدیر برای مسافران درنظر گرفته شده که یکی از این برنامه ها برپایی میز افطاری ساده و غرفه های معنوی توسط هیئت های مذهبی و تشکل ها است.

بامشکی در خصوص خدمات ارائه شده در این کمپ نیز گفت: حمام سیار، خدمات تفریحی ورزشی، فضا آلاچیق، خدمات تغذیه، فضا بازی و سرگرمی برای کودکان، استقرار پایگاه راهنمای زائر، غرفه های گردشگری، استفاده از دریاچه و… از جمله خدماتی است که هرساله به زائرین در این کمپ ارائه می شود و در نوروز پیش رو نیز قرار است با همکاری نهادهای دولتی و فرهنگی این خدمات ارتقا پیدا کند.

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در ادامه مطرح کرد: در کمپ غدیر ۳۵۰ آلاچیق به منظور اسکان زائرین وجود دارد، که در راستای اقدامات زیرساختی مدیریت شهری، ۸۰ آلاچیق دیگر به فضای این کمپ اضافه شده است.

وی با اشاره به حضور زائرین در نیمه دوم سال جاری نیز بیان کر د:طی این بازه زمانی سه هزار و ۵۰۰ نفر از زائرین در کمپ غدیر مستقر شدند.

بامشکی افزود:علاوه بر زائرین، ۳۰ هزار شهروند مشهدی نیز از فصل پاییز تا کنون،از فضا کمپ جهت اتراق استفاده کردند.