ایجاد «پردیس فردوسی» توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به خراسان رضوی ابلاغ شده است و در نظر است فضای سبز جدیدی به مجموعه آرامگاه اضافه شود.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت:درختکاری یکی از موضوعات مهم در آیین و سنت هویتی کهن مردم ایران بوده و در اسلام نیز این موضوع به عنوان صدقه جاری مورد تاکید قرار گرفته است.

مجید طهوریان‌عسکری اظهار کرد: در کتاب شاهنامه به بیش از ۱۰۰ گونه گیاه و درخت و کاشت آن اشاره شده است. مراسم درختکاری با مشارکت مجموعه میراث فرهنگی و حضور رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی در آرامگاه فردوسی و مقبره‌الشعرا توس برگزار شد.

طهوریان‌عسکری با اعلام اینکه مقبره الشعرا در فضای مجاور آرامگاه فردوسی قرار دارد، گفت: در این مقبره عموما شهدای تاریخی و چیره‌دست در حوزه زبان و ادبیات فارسی مدفون هستند؛ از جمله شخصیت‌های برجسته‌ای که در این مجموعه دفن شده‌اند استاد «کمال»، استاد زبان و ادبیات فارسی است که رهبری پس از فوت، از ایشان به عنوان «کمال ما» یاد کردند.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی و توسعه توس بیان کرد: قرابت کلامی میان ادبیات فارسی و ادبیات انقلاب اسلامی در استاد «کمال» وجود داشت؛ از همین رو در بخش مقبره‌الشعرا، به یاد شعرای کهن خطه توس چند درخت غرس شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم این فرهنگ به عنوان سنت دیرینه، یاری رسان در احیا و آبادانی بیش از پیش توس باشد.

طهوریان‌عسکری با اعلام خبری مبنی بر اختصاص زمینی به وسعت ۴۰ هکتاری در محدوده توس به «پردیس فردوسی» اظهار کرد: مصوبه نهایی ایجاد پردیس فردوسی توسط وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به خراسان رضوی ابلاغ شده است و در نظر است اعتبار آن توسط شورای شهر و شهرداری در بودجه سال ۱۴۰۱ و یا ۱۴۰۲ گنجانده شود تا فضای سبز جدیدی به مجموعه آرامگاه فردوسی اضافه شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی مشهد مقدس، عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: فضای سبز ۶ تا ۸ هکتاری در جلوخان فردوسی احداث شده و «پردیس فردوسی» نیز در قطاعی که روبه‌رو بقعه هارونیه واقع شده است، تا جلوخان ادامه می‌یابد.