معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: بر اساس آخرین اطلاعات به ثبت رسیده، آمار اعزام زائران حسینی به عتبات عالیات به ۱۰ هزار کاروان رسید.

حمید رضا محمدی با تاکید بر اینکه روال اعزام به عتبات عالیات طبق برنامه ریزی در جریان است، اظهار داشت: بر اساس آخرین اطلاعات به ثبت رسیده در سامانه سازمان حج و زیارت از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۰ هزار کاروان در قالب زائران زن، مرد و کودکان هموطن شامل ۳۸۲ هزار نفر برای زیارت ائمه اطهار (س) راهی عتبات عالیات در عراق شده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲۷۰۰ کاروان در قالب ۱۰ هزار و ۷۴۰ نفر که ۲۷ درصد از کل آمار اعلام شده را در بر خواهد گرفت از طریق مرز هوایی راهی عتبات عالیات شده اند.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه به دنبال کاهش هزینه ها برای بهره مندی هر چه بیشتر عاشقان خاندان عمصت و طهارت در قالب زیارت عتبات عالیات هستیم، اظهار داشت: هم اکنون حدود ۲۷۰۰ دفتر زیارتی در سطح کشور در زمینه اعزام و انجام اموررات مربوط به عتبات عالیات فعالیت دارند.

وی ادامه داد: یکی از دلایل بالابودن هزینه های اعزام به عتبات عالیات مربوط به سفرهای هوایی است که تصمیم گیرندگان این امور باید با ارائه راهکار به دنبال کاهش هزینه سفرهای پروازی باشند.

محمدی با بیان اینکه میزان هزینه های دریافتی از متقاضیان سفر به عتبات عالیات بر مبنای درخواست شخص متقاضی و بر اساس نوع کیفیت هتل و غیره انتخاب می شود، گفت: هم اکنون برمبنای ۷ شب و ۶ روز اقامت در عتبات عالیات و حرکت به صورت زمینی از مقصد تهران، ۶ میلیون و ۷۰۰ تا هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

معاون امور عتبات و عالیات سازمان حج و زیارت ادامه داد: همچنین هزینه اعزام با پرواز از مبدا تهران به عتبات عالیات از ۱۳ تا ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بنا به کیفیت محل اسکان متغیر و هزینه در بر دارد.

وی اظهار داشت: برهمین اساس اقامت در عتبات عالیات در قالب ۶ شب و پنج روز نیز از ۵ میلیون و ۷۰۰ تا ۶ میلیون ۶۰۰ هزار تومان در قالب حرکت زمینی از مبدا تهران به عراق هزینه دارد.

محمدی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تاکید بر اینکه تردد به عتبات عالیات به صورت روزمره در نظم خاصی ادامه دارد، گفت: در حال حاضر هیچ گونه محدودیت زمانی برای ثبت نام و اعزام وجود ندارد و متقاضیان سفر به عتبات عالیات می توانند پس از انتخاب زمان و غیره نسبت به اعزام خود در قالب کاروان اقدام کنند.