شهرداری مشهد برای مشارکت در پروژه احیای برج و باروی شهر تاریخی توس اعلام آمادگی کرد.

شهردار مشهد در جلسه با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی امروز با اشاره به اقدامات اداره کل میراث فرهنگی برای احیای برج و باروی توس، اظهار کرد: آمادگی داریم با دریافت مصوبه و تائید شورای اسلامی شهر مشهد برای احیای بخشی از برج و بارو نیز مشارکت کنیم و به‌زودی لایحه‌ای در این خصوص به شورای شهر ارائه خواهد شد.

کلائی ادامه داد: تمام تلاش بر این است که پروژه‌های عمرانی توس تا پایان امسال به سرانجام برسد و از نوروز امسال به بعد رویدادهای ملی و بین‌الملل در توس اجرا شود.

وی با اشاره به تفاهم صورت گرفته با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی برای بازپیرایی پردیس اظهار کرد: برای بازپیرایی و واگذاری پردیس به بخش خصوص نیز آمادگی داریم با میراث فرهنگی مشارکت و همکاری کنیم.

شهردار مشهد با اشاره به برگزاری مسابقه ملی طراحی پل کشف رود اظهار کرد: ۸۵۰ دانشجو از سراسر کشور در این مسابقه شرکت کردند و جریانی از توجه دانشجویان به توس به راه افتاد که در نوع خود کم‌نظیر بود.

وی با اشاره به نقش موزه‌ها در حفظ و احیای هویت تاریخ- فرهنگی شهر مشهد گفت: برای راه‌اندازی موزه‌های کودکان، هنرهای سنتی و معاصر و دیگر موزه‌هایی که می‌تواند در حفظ هویت و ترویج فرهنگ و تاریخ این شهر مؤثر باشد، آمادگی داریم مشارکت و از ظرفیت خانه‌های تاریخی برای تبدیل آن‌ها به این موزه‌ها استفاده کنیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خانه‌های تاریخی که در اولویت قرار دارند را برای انتخاب به شهرداری معرفی کند.

  • منبع خبر : ایسنا