با توجه به اتصال سامانه‌های فروش بلیت قطار به سامانه امید، از این پس صدور بلیت با کد ملی افرادی که علیه ویروس کرونا ۲ دز واکسن را دریافت نکرده‌اند، انجام نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز،جواد معراجی‌فر مدیر روابط عمومی راه‌آهن خراسان بابیان این مطلب، گفت: :پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافربری برای بازه زمانی اسفندماه از مشهد به ۲۶ شهر و مرکز استان آغاز شده و مشمول این شیوه خواهد بود.

رئیس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز در گفتگو با ایرنا اعلام کرد: متصدیان فروش بلیت اتوبوس در این استان برای افراد واکسن نزده و یا مبتلا به کرونا، بلیت صادر نمی‌کنند.

کریم نوایی نظامی افزود: اکنون فرآیند بررسی وضعیت سلامت مسافران و یا تزریق واکسن کرونا به وسیله بررسی کد ملی و استعلام از سامانه سروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) انجام شده و برای افراد کرونایی و یا واکسن نزده بلیت صادر نمی‌شود.

وی گفت: اتصال سامانه‌های فروش بلیت شرکت‌های مسافربری به سامانه امید (سامانه متصل به وزارت بهداشت) در شرف تکمیل و نتیجه دادن است و در این راستا سازمان راهداری اقدام به معرفی نمایندگان تشکل‌های صنفی کارفرمایی کشور به سازمان فناوری اطلاعات ایران به منظور دریافت خدمات کرده است، ضمن اینکه شرکت‌های پشتیبانی نرم‌افزار زیرمجموعه تشکل‌های صنفی نیز نرم‌افزارهای مورد استفاده شرکت‌های مسافربری را برای اتصال به سامانه آماده‌سازی کرده‌اند و به محض برقراری سرویس استعلام از سامانه امید، فرآیند صدور بلیت صرفا برای مسافران دارای کارت واکسن اجرا خواهد شد.